سبک زندگی

با بیان این ۱۱ عبارت در مکالمه خود را باهوش‌تر نشان دهید! /موارد

در ادامه، ۱۱ عبارت ساده برای استفاده در یک بحث را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با استفاده از این عبارات در حین صحبت هوشمندانه‌تر به نظر برسید. این عبارات به مخاطبان نشان می‌دهند که به آنچه می‌گویید واقعا فکر می‌کنید.

 

آیا تا به حال خواسته اید هنگام صحبت کردن باهوش تر و متفکرتر به نظر برسید، اما نه خیلی رسمی و مصنوعی؟ در زیر 11 عبارت آسان برای استفاده در بحث را برای شما قرار داده ایم که با استفاده از این عبارات در حین گفتگو شما را باهوش تر نشان می دهد. این نقل قول ها به مردم نشان می دهد که شما واقعاً به آنچه می گویید منظور دارید.

1. “سوال بسیار خوبی است.”

گفتن این ۱۱ عبارت در مکالمه شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد

وقتی کسی از شما چیزی می پرسد، شروع پاسخ خود با “سوال خیلی خوب است” نشان می دهد که به کنجکاوی او احترام می گذارید و قبل از پاسخ دادن به سوال طرف مقابل فکر کرده اید.

2. “نمی دانم، اما می توانم آن را درک کنم.”

گفتن این ۱۱ عبارت در مکالمه شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد

تظاهر به دانستن همه چیز و داشتن پاسخ هر سوالی شما را باهوش‌تر نشان نمی‌دهد و اغلب می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و شما را نادرست یا ناآگاه نشان دهد. درعوض، اگر با سوال یا موضوعی مواجه شدید که در مورد آن مطمئن نیستید، اشکالی ندارد که بگویید: «نمی‌دانم، اما می‌توانم آن را بفهمم».

3. “اجازه دهید مطمئن شوم که حرف شما را درست فهمیدم.”

گفتن این ۱۱ عبارت در مکالمه شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد

این عبارت یک جواهر است، به خصوص زمانی که در مکالمه ای هستید که شامل اطلاعات دقیق یا پیچیده است. با گفتن “اجازه دهید مطمئن شوم که حرف شما را درست فهمیدم”، قبل از تکرار آنچه شنیده اید، چند چیز را نشان می دهید: اول، شما نشان می دهید که واقعاً گوش می دهید و می خواهید بحث انجام شود. در جهت درست حرکت کن. دوم، این فرصت را به شما می دهد تا قبل از ادامه گفتگو از سوء تفاهم جلوگیری کنید. ثالثاً برخلاف تصور من، متفکرتر و باهوش تر به نظر می رسید.

4. “می فهمم چرا اینطور فکر می کنید.”

گفتن این ۱۱ عبارت در مکالمه شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد

همه ما در گفتگوهایی بوده ایم که کاملاً با طرف مقابل موافق نیستیم. به جای تشدید بحث، یک راه عالی برای تایید دیدگاه طرف مقابل این است که بگویید: “من درک می کنم که چرا اینطور فکر می کنید.” این جمله نشان می دهد که شما به اندازه کافی ذهن باز دارید که می توانید دیدگاه های دیگر را در نظر بگیرید، حتی اگر لزوماً با آنها موافق نباشید.

5. “ممکن است اشتباه کنم، اما…”

گفتن این ۱۱ عبارت در مکالمه شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد

شروع یک جمله با “ممکن است اشتباه کنم، اما …” در واقع اعتبار شما را افزایش می دهد نه اینکه آن را کاهش دهد یا اینکه شما را نادان به نظر بیاورد. در حالی که ممکن است به نظر برسد که هدف خود را تضعیف می کنید، کاری که واقعا انجام می دهید نشان دادن فروتنی و گشاده رویی نسبت به نظرات دیگر است.

6. “چند لحظه ای به من فرصت دهید تا در مورد آن فکر کنم.”

گفتن این ۱۱ عبارت در مکالمه شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد

در دنیای پر سرعت امروز، فشار زیادی برای پاسخگویی سریع وجود دارد، گویی سریع پاسخ دادن نشانه هوش است. اما در واقع وقت گذاشتن برای اندیشیدن نشانه عمق فکر و ملاحظه شماست.

7. “می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟”

گفتن این ۱۱ عبارت در مکالمه شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد

درخواست از کسی برای توضیح بیشتر روشی واقعا موثر برای نشان دادن این است که شما درگیر و علاقه مند به صحبت های طرف مقابل هستید. بعلاوه، اگر بار اول معنی آنها را به طور کامل درک نکنید، از سردرگمی شما جلوگیری می کند.

8. “من عاشق چالش هستم.”

این جمله ممکن است برای شما کمی تعجب آور باشد، به خصوص زمانی که شخصی با شما مخالف است یا ایده های شما را به چالش می کشد. به جای اینکه حالت تدافعی بگیرید یا بحث را رها کنید، گفتن “من عاشق چالش هستم” می تواند بازی را تغییر دهد. استفاده از این عبارت می تواند موقعیت های پرتنش را خنثی کند و راه را برای گفتگوی سازنده تر هموار کند.

9. “این یک دیدگاه جالب است.”

گفتن این ۱۱ عبارت در مکالمه شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد

گاهی اوقات با دیدگاه‌هایی کاملاً متفاوت با دیدگاه‌های خود مواجه می‌شوید و نادیده گرفتن آن‌ها می‌تواند وسوسه انگیز باشد. در عوض، سعی کنید بگویید: “این یک دیدگاه جالب است.” به دیدگاه طرف مقابل با وجود اینکه با آن موافق نیستید احترام بگذارید. این یک روش محترمانه برای رسیدگی به نظرات مختلف است و در را برای بحث های آینده باز می گذارد.

10. «بیایید اختلاف نظرمان را بپذیریم».

گفتن این ۱۱ عبارت در مکالمه شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد

در نگاه اول، ممکن است این یک گفتگو به نظر برسد، اما در واقع روشی هوشمندانه برای مدیریت بن بست هایی است که در آن هیچ یک از طرفین احتمالاً دیدگاه خود را به خطر نمی اندازند. بگویید ” بیایید اختلاف نظرمان را بپذیریم.” این بدان معناست که شما آنقدر به نظر طرف مقابل احترام می گذارید که به او اجازه دهید همانطور که فکر می کند فکر کند، حتی اگر شما با او موافق نباشید. به جای تحمیل یک بحث بیهوده، فضایی را ایجاد می کند که افراد با عقاید متفاوت بتوانند در کنار هم زندگی کنند. این راهی است برای گفتن، “من برای روابطمان بیشتر از برنده شدن در این بحث ارزش قائل هستم” و اغلب هوشمندانه ترین حرکتی است که می توانید انجام دهید.

11. “از اینکه این مطلب را با من به اشتراک گذاشتید متشکرم.”

گفتن این ۱۱ عبارت در مکالمه شما را باهوش‌تر نشان می‌دهد

این جمله ساده قدرتمندتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. بگویید “از اینکه این مطلب را با من به اشتراک گذاشتید متشکرم.” این نشان می دهد که شما پذیرای ایده ها یا دانش های جدید هستید و حتی از گفتگوهای جدید در آینده استقبال می کنید. این عبارت می تواند به ویژه در مکالمات شخصی یا احساسی معنادار باشد. این یک راه عالی برای پایان دادن به بحث در سطح بالا و ایجاد احساس احترام و شنیدن هر دو طرف است.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا