اخبار روز سینما

محول کردن وظیفه نظارت بر VOD را به ساترا!

ما سعی کردیم در مقاله وزارت آموزش و پرورش وظیفه نظارت بر VOD را به ساترا محول کرد.

نیاز است تا از اخبار روز با خبر باشید و همچنین خوشحال خواهیم شد که نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به گفته وزارت ارشاد، با توجه به تخصصی بودن صدا و سیما در حوزه محتوا، وظیفه نظارت VODمی بینم و صدور مجوز سریال های نمایش خانگی و پخش زنده بر عهده این سازمان و نهاد زیرمجموعه آن یعنی ساترا باشد!

هرچند حق با وزارت ارشاد است نظارت VODو شبکه نمایش خانگی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی اخیراً از توافق با صداوسیما در این خصوص خبر داده است. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توافق با سازمان صدا و سیما، اعطای مجوز برای سریال های نمایش خانگی و پخش زنده را با سازمان صدا و سیما و سریال های راه اندازی شده توسط این سازمان (ساترا) بر عهده گرفت.

«محمدمهدی اسماعیلی» روز گذشته در جلسه هیات دولت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با دوستان خود در صدا و سیما به توافق رسیده ایم که این موافقتنامه به تصویب شورای عالی فرهنگی انقلاب نیز رسیده است.

کدام ارگان مسئول نظارت بر VOD ها است؟

به گفته اسماعیلی، بر اساس این توافق، نظارت و صدور مجوز سریال های نمایش خانگی و پخش زنده بر عهده صداوسیما و سریال های منتشر شده توسط این سازمان است. دلیل چنین تصمیمی نزدیک بودن ماهیت سریال شبکه های سرگرمی خانگی است. نقش تخصصی رادیو و تلویزیون ذکر شده. شایان ذکر است وزیر آموزش و پرورش با این مجموعه به «ساترا» اشاره می کرد که همواره اعتراض جدی به VOD ها بوده است.

نظارت بر VOD

براساس اعلام وزارت ارشاد، مجوزهای حوزه فیلم، تبلیغات، موسیقی و خبرگزاری ها چه در فضای مجازی و چه در فضای مجازی با وزارت ارشاد خواهد بود.

لازم به ذکر است، معاونت حقوقی وزارت ارشاد در شهریورماه 1398 با ارسال نامه ای مبنی بر مخالفت وزارت ارشاد با طرح نمایندگان مجلس مانیتورینگ شبکه پخش برنامه های خانگی و VOD تاکید کرده بود در این نامه که در 6 صفحه و 16 بند تنظیم شده است، مغایرت و مغایرت طرح مذکور با قوانین در خصوص شرح وظایف گوینده مورد بررسی قرار گرفته است.

انجمن صنفی VOD و فعالان صنعت، طی چند سال گذشته، اغلب با تحت نظارت ساترا آنها مخالفت خود را اعلام کرده اند و معتقدند که ناظر این حوزه باید بی طرف باشد تا دچار تضاد منافع نشود و به رشد صنعت نمایش خانگی درود بفرستد.

 

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا