اخبار ارز دیجیتال

ورود آتش به اختیارها به بازار ارز!/ نوسان مجدد قیمت دلار

به گزارش پی ام آپ، دلار هرات از روز یکشنبه با قیمت 51 هزار و 900 تومان آغاز شد و با خبر آمدن سلطان عمان کاهش یافت و بالای خط حمایتی 51 هزار و 400 تومانی نوسان کرد. بازار از اواخر هفته گذشته با این خبر خط حمایت مهم 52 هزار و 200 تومانی را از دست داده بود. در اوایل هفته جاری، تجار معتقد بودند که بازار کاهش خواهد یافت، اما تنش مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و طالبان باعث شد نرخ دلار هرات بر خلاف سایر بازارها به بالای 51900 تومان افزایش یابد.

معامله گران صبح یکشنبه بر این باور بودند که اگر تا مرز 51 هزار و 700 تومان شکسته شود، می توان گفت بازار رو به کاهش است. این در حالی بود که بازار تحت تاثیر فضای خبری کاملاً آرام بود و افراد کمی با قیمت اعلام شده خرید می کردند.

بازار از منظر فنی نزدیک دو ماه است بین 51 تا 52 هزار چارت‌سازی می‌کند و همین موضوع باعث شده تا بیشتر نقاط این دو عدد، ناحیه‌های مهمی شود. برای همین می‌بینیم که به هر عددی می‌رسد یک واکنش به آن می‌دهد؛ 52 هزار، 51 هزار و 900، 51 هزار و 700 ، نقطه بعدی 51 هزار و 400 و در انتها 51 هزار و 200 تومان مهم است. اگر این نقاط از دست بروند نرخ وارد دامنه 50 هزار می‌شود و می‌تواند نسبت به مرز حمایت 50 هزار و 700 تومان واکنش نشان بدهد.

بازار وارد فضای خبری شده و اکثر معامله گران می گویند که افراد کمی در این شرایط به نمودارها نگاه می کنند. با این فضای آموزنده، عده ای با سیاه نمایی اقدام به انتشار اخبار جعلی می کردند، مثلا از صبح و قبل از ورود سلطان عمان به تهران، خبر پخش زنده نشست خبری پادشاه عمان را به اشتراک می گذاشتند و پیام آمریکا به ایران با سفر سلطان عمان، گمانه زنی ها درباره برجام دوباره آغاز شد.

اگر واقعاً سلطان عمان پیام آمریکا را به ایران رساند و با این پیام دو طرف به مذاکره بازگردند، شاهد کاهش شدید نوسانات خواهیم بود. این دسته می گوید که دلار ظرفیت پایین آمدن تا 49500 را دارد ما را با خبر برجام همراه کنید. قیمت دلار هرات روی نمودار یک نکته دارد، وقتی به نمودار نگاه می کنید بین 44 هزار تا 49 هزار تومان شمع ها تقریبا بزرگ هستند. خرس های بازار با اشاره به این نکته می گویند که نرخ دلار در این محدوده به درستی ترسیم نشده است و باید نرخ را در این محدوده نگه داشت.

اما افزایشی‌های بازار معتقدند  اگر سفر سلطان عمان درمورد برجام نباشد و حتی اگر باشد و نتیجه خاصی نداشته باشد خواهیم دید که نوسان افزایشی چگونه بازار را دربرمی‌گیرد. این دسته معتقدند اولین سد افزایش در صورت این اتفاق‌ها 53 هزار و 500 تا 54 هزار خواهد بود.

در یکشنبه بازار شاهد تقابل تتر، دلار هرات و دلار تهران بودیم. قیمت تتر حتی قبل از سقوط هرات بود و معامله گران می گویند که تتر حمایت عمده خود را از دست داده است.

کارشناسان فنی این بازار نیز می گویند آنچه از شواهد و اخبار و وضعیت نمودار استنباط می شود این است که نمی توان سیگنال های خرید را بر سیگنال های فروش ترجیح داد، زیرا قدرت بازار می تواند به نفع شما و فروشندگان تمام شود. بر اساس این گفته، ترس زیادی در بازار وجود دارد و نرخ ها در محدوده حساسی قرار دارند.

تحلیلگران طلای آب شده نیز معتقدند که اگر کف قوی بیاید، نرخ به راحتی 10 میلیون و 700 هزار و 500 هزار تومان را از دست می دهد و به 10 میلیون و 300 هزار تومان نزدیک می شویم. این گروه با نگاه مثبت تر، می گویند اگر بسته هفتگی حدود 10 میلیون و 300 هزار تومان باشد، چراغ 9 میلیون و 300 هزار تومان روی نمودار روشن می شود. البته در این شرایط و وضعیت بازار باز هم شاهد ظهور تندروها بودیم. این بار این گروه از 30 هزار تومان حرف می زدند که بیشتر شبیه شوخی بود.

در بازار سکه حمایت اولیه 29 میلیون و 850 هزار تومان و 28 میلیون و 650 هزار تومان بعدی است که نرخ می تواند به آن واکنش نشان دهد. این گروه نزولی همچنین توصیه کردند با وجود خبر سفر سلطان عمان مراقب باشید که نوسانگر از قیمت پایین نیاید.

در بازار می‌گفتند جو فروش فردایی خیلی زیاد است و به اصطلاح خودشان می‌گفتند فردایی‌ها آتش به اختیار شدند. با این جو تمام‌فروش و سیگنال اینکه سلیمانیه وارد 50 هزار تومان شده دلار هرات در پشت خط 51 هزار و 400 تومان را فعلا از دست داده است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا