اخبار ارز دیجیتال

ورشکستگی فرست ریپابلیک بنک؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟

در حالی که بسیاری از تحلیلگران نگران هستند، احتمال افزایش نرخ بهره بر توسعه بحرا در بانک ایالات متحده، با اعلام خبر ورشکستگی فرست ریپابلیک بنک نظر می‌رسد که شرایط اقتصادی کلان در تقابل با رشد قیمت بیت کوین باشد.

به گزارش کوین تلگراف، پس از یک هفته اخیر نسبتاً پایدار، به نظر می‌رسد که با شروع روند نزولی، بیت کوین کندل هفتگی و ماهانه جدید خود را با نوسان زیادی آغا کرده است.

به‌دنبال توقیف فرست ریپابلیک بنک توسط نهادهای نظارتی ایالات متحده و نظریات آن به جی‌پی مورگان چیس، به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین پس از ثبیت زیر سطح ۲۹ هزار دلاری، اکنون با فشار فروش بالقوه بیشتر است.

خبر این اقدام در جریان در بازار آسیا و پیش از بازشدن وال استریت منتشر شد، در آغاز هفته‌ای که در طول آن، فدرال رزرو میزان تغییر در نرخ را اعلام خواهد کرد.

با در نظر گرفتن این رویدادها، به‌وضوح مشهود است که شاهد تداوم غافلگیری‌ها در بازارهای ارزهای دیجیتالی است.

پایان روند پایدار ماه گذشته، با شروع نوسانات قیمت بیت کوین

به نظر می‌رسد که پایان ماه آوریل (فروردین) و آغاز کندل هفتگی و ماهانه جدید بی ت کوین با نوسانات کلاسیک شدید این ارز دیجیتال همراه است.

نمودار یک ساعت قیمت بیت کوین

در حالی که کندل ماهانه با قیمت 29.300 دلار بسته شد، اما با خروج نقدینگی خرید اران از دفتر سفارشات بایننس، قیمت بیت کوین وارد روند نزولی شد.

بر اساس داده‌های متریالز ایندیکتورز (شاخص‌های مادی)، این اتفاق باعث شد تا قیمت روزانه در صرافی بیت استمپ به کف ۲۸۲۸۹ دلار برسد.

برای برخی از تحلیلگران بیت کوین به قیمت هدف جهش کاملاً رسیده است. از جمله، میشائیل ون دی پاپ (Michaël van de Poppe)، بنیان‌گذار و مدیر شرکت قوانینی ایت (Eight) که در تحلیل خود به احتمال بازگشت قدرت به بازار آلت کوینها اشاره کرده است. او نوشت:

بیت کوین پس از تلاش‌های متعدد، نتواست در سطح 29200 دلار و بار دیگر در محدوده 28300 دلاری کاهش یافت. خبر خوب این است که این اتفاق باعث رشد بیشتر آلت کوین‌ها خواهد شد.

ون دی پاپ، روز گذشته هشدار هزاران بود که بیت کوین بدون بازپس‌گیری 30.000 دلار، نمی‌تواند پیشرفت کند خود را ادامه دهد و به‌درستی بازگشت قیمت آن سطح را پیش‌بینی کرده بود.

ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟
نمودار یک ساعت قیمت بیت کوین که ون دی پاپ به اشتراک گذاشته شده است

همزمان، معامله‌گر محبوب کریپتو تونی (Crypto Tony) قابل مشاهده است کرد که پیش از بازکردن وضعیت ۰۰ خود، منتظر رسیدن به قیمت به حمایت ۲۸.۳ دلاری است.

ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟
نمودار ۲ساعته قیمت بیت کوین که کریپتو تونی به اشتراک گذاشته شده است

این سطح برای دیگر رابطه‌ها از جمله نینجا (Ninja) نیز مهم بود. سان تزو (سان تزو) نیز اعلام کرد که بدون شکست قطعی مقاومت 30 هزار داری، احتمال کاهش قیمت بیش از بیش خواهد داشت. او به دنبال‌کنندگان خود در توییتر گفت:

هنوز در منطقه مقاومت مهم 30000 دلاری، در حال حرکت هستیم. مثل همیشه، از آنجایی که نسبت به هزینه برای مدت زمان پایین بود، هرگز نمی توان که یک مقاومت را شکست دهد که قیمت به آن سطح برسد. شرایط فعلی نخواهد کرد، مگر اینکه بیت کوین از .، 000 عبور کند.

ورشکستگی فرست ریپابلیک بانک و تصاحب آن توسط جی‌پی مورگان

هفته گذشته، نشست فدرال رزرو ایالات متحده برای تصمیم گیری در مورد تغییر نرخ بهره‌برداری بهترین رویداد اقتصاد کلان در روزهای آینده خواهد بود.

باوجود پیش‌بینی‌های بازار، هنوز مشخص نیست که شاهد افزایش احتمالی 0.25 درصدی نرخ بهره در جلسه 3 ماهه (13 اردیبهشت) کمی بازار آزاد فدرال بود یا نه.

شرایط کنونی پیچیده است. در حالی که از ماه مارس (اسفند) شاهد تداوم خطر مبرم بحران بانکی هستیم، به نظر می‌رسد که فدرال رزرو باوجود رشد نشان‌های رکود داخلی در ایالات متحده، نرخ بهره را به فزایش خواهد داد.

پس از سقوط ۷۵درصدی ارزش سهام فرست ریپابلیک بنک تنها در ماه آوریل (وردین)، ای ن بانک برای خرید به شرکت بیمه فدرال واگذار شد. مؤسساتی از جمله جی‌پی مورگان چیس، سیتیزن فایننشال گروپ و پی‌ان‌سی فاینن شال گروپ از جمله بانک‌هایی که پیشنهاد خود را برای خرید این فرست ریپاب لیک ارائه کردند. در نهایت، این بانک ورشکسته به جی‌پی مورگان ارائه شد.

پیشین نشان می‌داد که این گزارش شروع پیش از شروع در بازار آسیا نه ایی و اعلام کرد، اما در ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران منتشر شد.

ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟
سقوط ۹۷درصدی ارزش بازار فرست ریپابلیک بنک

با توجه به قطعی‌نبودن انتظارات، توجه‌ها برای فدرال رزرو شده است که با افزایش نرخ در شرایط ممکن می‌تواند باعث گسترش بحران در بخش بانکی شود.

آرتور هیز (Arthur Hayes)، سرور پیشین صرافی ارز دیجیتال بیت‌مکس، ماه گذشته هش دار داد که ایالات متحده احتمالاً نه راه پس دارید و نه راه پیش.

به نظر می رسد فدرال رزرو این مشکل را با تقویت بزرگی از ترازنامه های بانکی ایالات متحده از طریق چاپ پول (علیرغم مخالفت ها) حل کند.

با توجه به داده‌های ابزار «فدواچ» سی‌ام‌ای گروه، پس از انتشار اخبار فرست ری پابلیک بنک، میزان انتظار افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو به ۹ ۰درصد رسیده است.

ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟
ورشکستگی فرست ریپابلیک بنک؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟

داد هیمین حal ، ، جلسی کmیthe bahahare آزdareal ، bhhamevdududududhudududhudhudhudhudhudhudhud dehtudhnd atdhrhehrhnd athیnhehrhned athیnheh yrehیdhrharگذned

(جکیس) پیشبینی کرد:

به نظر می رسد که بیت کوین یک بار دیگر به استیبل کوین تبدیل می شود، این بار با قیمت حدود 29200 دلار است. بدیهی است که این اتفاق به‌دلیل تعطیلات آخر هفته رخ داده است، اما فکر می‌کنم که این روند تا چهارشنبه نسبتاً پایدار بماند. روز چهارشنبه ما جلسه کمیته بازار آزاد فدرال را داریم، رویدادی مورد انتظار که می‌توان محرکی برای قیمت بیت کوین باشد.

معمولاً، جلساتی که باعث ایجاد نوسان در سراسر بازارهای ارزهای دیجیتال می‌شو د، معمولاً معمولاً با یک شکست‌ذب (Fakeout) همراه است. زیرا، قیمت نقدینگی درخواست‌های خرید و فروش پیش از بازگشت قیمت‌ها در بازار به سطح قبلی باز می‌گردد.

عملکرد بهتر قیمت بیت کوین در ماه آوریل نسبت به فوریه

باوجود فشار نزولی کنونی بر قیمت بیت کوین، آوریل (فروردین) از دریافت عنوان ب دترین ماه در سال ۲۰۲۳ جلوگیری کرد.

داده‌های وب‌سایت کوین‌گلس نشان می‌دهد که بازده بیت کوین در این ماه، در مجموع ۲.۸درصد بوده است.

ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟
نقشه بازدهی ماهانه بیت کوین

این رقم نسبت به سود ۰.۰۳درصدی در ماه فوریه بسیار بهتر بود و در عین حال نیز تا رکود ۴ماه سود متوالی در سال ۲۰۲۳ را حفظ کرد.

با این حال، با نگاهی به کندل‌های هفتگی قیمت بیت کوین که در تلاش برای تثبیت بالای مقاومت 30000 دلاری هستند، چشم‌انداز قیمت در این بازه زمانی بسیار جذاب به نظر نمی‌رسد.

ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین در صرافی بیت‌استمپ

Mickybull Crypto که در بخشی از تحلیل خود در یک ماه (۱۱ اردیبهشت) نوشت:

این چیزی است که در روند تغییرات قیمت در آخرین هفته رخ داد. توجه کنید که یکی از مسائل کلیدی در تحلیل تکنیکال این است که می‌توانیم آن را چه اتفاقی بیاندازیم، چه اتفاقی بیفتد، چه اتفاقی بیفتد. روند بسته‌شدن کندل هفتگی و ماهانه بیت کوین صعودی است.

ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟
نمودار قیمت بیت کوین که میکی‌بول کریپتو به اشتراک گذاشته شده است

تراکنش های شبکه در رسیدن به سطحی جدید

از زاویه‌های دیگر، فعالیت‌های آن‌چین نشان‌دهنده روند قانع‌کننده‌ای از رش د بیت کوین در طول سال ۲۰۲۳ هستند.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل آن‌چین کریپتوکوانت، تعداد تراکنش‌های روزان ه بیت کوین پس از رشد قابل‌توجهی در سال جاری به بالاترین سطح خود نزدیک می‌شود.

ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟
نمودار شتاب رشد تعداد تراکنشهای بیت کوین

گلس‌نود در تحلیل خود از بررسی روند صعودی بیت کوین، هنوز با این روند مطابقت ندارد. این شرکت در ادامه گفت:

تعداد تراکنش‌های بیت‌کوین، فعالیت‌های آدرس‌ها، کتبیه‌های اردینالز و تراکم ممپول همگی افزایش یافته‌اند… با این حال، روند تازه‌سازی آغاز شد و حجم عوامل آن‌چین برای حمایت از آن همچنان افزایش یافته است.

نمودار زیر، تولید قیمت‌های قیمت‌یافته خرج‌نشده (قیمت واقعی بدون مصرف توزیع شده) در گروه‌های مختلف با زار را نشان می‌دهد.

ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟
قیمت‌های قیمت‌گذاری شده در بیت کوین انجام می‌شود

چک‌میت (Checkmate)، تحلیلگر آن‌چین ارشد گلس‌نود همچنان نسبت به روند صعودی بیت کوین خوش‌بین است و پایین‌ترین سطح قیمت در سال ۲۰۲۲ را پشت سر گذاشت. او در جمع آوری آخرین تحلیل خود نوشت:

بهترین تخمین این است که روند توجیه‌پذیری و احتمال زیاد به کف قیمت رسیده است. اما جریان ورودی سرمایه‌های جدید محدود است و در اختیار سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد. بنابراین، انتظار روندی پرنوسان را داشته باشید؛ شرایطی که در آن‌ها نقش مهمی در نقدینگی و بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت دارند.

شاخص ترس و طمع به بالاترین سطح چندساله خود نزدیک می‌شود

در حالی که قیمت بیت کوین در حال نوسان است، فعالیت‌های بازار ارزهای دیج یتال پس از پایان در ماه آوریل (فروردین) اکنون بهبود یافته است.

آخرین داده‌های شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که «طمع» بازار به سطحی باز گشته است که آخرین بار در نوامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) شاهد آن بودیم. زمانی که قیمت بیت کوین به رکود تاریخی ۶۹ هزار دلاری رسید.

این اندیکاتور یک شاخص گذشته‌نگر است، اما نشان می‌دهد که در حال حاضر احساس من عاملی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

این اتفاق به نوبه خود بر روی سطح سطح محلی 3000 دلاری بیت کوین و 2.000 اتریوم می‌کند که هر دو دارایی در تلاش برای عبور از آن‌ها هستند.

ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده؛ منتظر افزایش نوسانات قیمت بیت کوین باشید؟
شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا