اخبار ارز دیجیتال

ماجرای استعفای پدرخوانده هوش مصنوعی و ترس او از آینده!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دکتر جفری هینتون (Geoffrey Hinton) درباره خطرات هوش مصنوعی هشدارهای جدی می‌دهد. او که به هوش مصنوعی (godfather of ai) معروف است، از سمتش در گوگل استعفا داد تا صورت عقاید پدرش را به صریح و شفاف بیان کند. هینتون بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در گوگل را دارد.
اولین نگرانی جفری هینتون تولید جعلی و غیرمعتبر در اینترنت است. همچنین این است که هوش مصنوعی به زودی از کارهایی که می‌کند می‌سازد و آینده بشر را تهدید خواهد کرد. استفاده از هوش مصنوعی در توسعه تسلیحات نظامی، سایر نگرانی های جدی در سایت باسا بقه گوگل است.
گویا هینتون دچار عذاب وجدان هم شده است. او در مصاحبه با نیویورک‌تایمز می‌گوید تنها دلداری من این است که اگر این شغ ل را به عهده بگیرد، شخص دیگری کار من را انجام می‌دهد.

ماجرای استعفای پدرخوانده هوش مصنوعی و ترس او از آینده!۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، 500 میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!



ثبت نام

همان‌طور که قبلاً در پی ام آپلود گزارش شد، در ماه مارس بیش از ۲۶۰۰ مدیر حوزه ناوری در نامه‌های سرگشاده خواستار توقف موقت توسعه هوش مصنوعی برای بررسی خطرات این فناوری شدند.
چندی پیش بایننس شکایتی را علیه چت GPT مطرح کرد. این ربات به یکی از کاربران اعلام کرده بود ژائو، مدیر بایننس و ملقب به CZ، قبلاً عضو حزب کمونیست چین بوده است. مدیران بایننس این ادعا را به سرعت تکذیب کردند. در آخر مشخص شد هیچ منبع موثقی برای این اطلاعات وجود ندارد و اطلاعات ChatGPT خلاف وا قع بوده است.
ادعای نادرست روزنامه دیلی میل در مورد بازیگری کانادایی به نام «سنت فون کولوچی» و مصاحبه غیرواقعی عجیب نشریه آلمانی Die Aktuelle با مایکل شوماخر، راننده افسانه‌ای فرمول یک، دیگر حواشی این ربات هوشمند در ماه‌های گذشته بوده است.
اکنون دولت‌ها و نهادهای بسیاری مانند دولت بریتانیا تصمیم گرفته‌اند و سرمایه و توان زیادی را صرف تحقیق برای یافتن راه‌حل‌های ایمن‌سازی مصنوعی می‌کنند.


منبع

کوین‌تلگراف

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا