اخبار روز

وام های چند میلیونی به این دسته از افراد همه را عصبانی کرد!

به گزارش پی ام آپ، بر اساس آمارهای موجود از بانک مرکزی از مجموع 210 هزار و 680 کارمند بانکی کشور بیش از 164 هزار و 500 میلیارد تومان وام دریافت کرده اند. شمارش سرانگشتی نشان می دهد که سهم هر یک از آنها از وام های بانکی به طور میانگین معادل 836 میلیون تومان بوده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در بین 30 بانک و موسسه اعتباری فعال در کشور، بانک سپه با مجموع 30 هزار و 853 میلیون تومان بیشترین وام را به کارکنان خود پرداخت کرده است. بانک ملی با 24.911 میلیارد تومان و بانک صادرات با 17.143 میلیارد تومان در رتبه های بعدی بازپرداخت بیشترین وام قرار دارند. همچنین بانک های کرزاد الحسنه رسالت با 139 میلیارد تومان و بانک خاورمیانه با 278 میلیارد تومان نیز کمترین میزان پرداخت وام به کارکنان خود را داشته اند.

البته این ارقام ارتباط مستقیمی با تعداد کارکنان هر بانک و موسسه اعتباری دارد. البته به نظر می رسد میزان وام پرداختی بانک صنعت و معدن به هر یک از کارکنان این بانک بیشتر از سایر بانک ها بوده است.

این بانک به طور متوسط ​​1.14 میلیون تومان به کارکنان خود وام داده است. بانک رفاه با یک میلیارد تومان و بانک توسعه تعاون با 958 میلیون تومان در محدوده های زیر قرار دارند. در مقابل بانک های قرض الحسنه رسالت، ایران زمین و موسسه اعتباری ملل کمترین میزان تسهیلات را به هر یک از کارکنان خود پرداخت کرده اند. میزان سرانه وام در این بانک ها به ترتیب 127، 208 و 236 میلیون تومان بوده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا