اخبار روز سینما

هلن میرن برنده جایزه سینماتک آمریکا در سال ۲۰۲۳ شد!

هلن میرن به عنوان برنده جایزه سینماتک آمریکا در سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

به گزارش اسکرین، هلن میرن که در سال 2007 برای فیلم “ملکه” و 3 بار دیگر برای فیلم های “آخرین ایستگاه” به عنوان بازیگر نقش اول و “گاسفورد پارک” و “جنون شاه جورج” برنده اسکار و بفتا شد.به عنوان بازیگر مکمل، نامزد اسکار سی و هفتمین برنده جایزه سینماتک آمریکا شد.

او این جایزه را در 4 نوامبر در بورلی هیلتون لس آنجلس دریافت خواهد کرد.

این بازیگر هم اکنون با فیلم «سریع ایکس» روی اکران است.

ریک نیکیتا، رئیس هیئت مدیره سینماتک گفت: هلن میرن برنده سه جایزه اسکار، تونی و امی برای بازیگری شده است و نمادی منحصر به فرد در بین بازیگران است. او با مهارتی منحصربفرد شخصیت های مختلفی از ملکه تا زن جنگجو را ایفا کرده و در عین حال هیچ گاه طراوت و جذابیت خود را از دست نداده است. هوش و قدرت عاطفی بالایی در نقش هایش از او عبور می کند و باعث می شود دوربین این ویژگی را به ما نشان دهد.

رایان رینولدز، اسکارلت جوهانسون و اسپایک لی در 3 سال گذشته و جودی فاستر، تام کروز، آل پاچینو، بن استیلر، جری بروکهایمر و استیون اسپیلبرگ در سال های گذشته برنده این جایزه شده اند.

هلن میرن، بازیگر بریتانیایی 77 ساله، برای بازی در نقش ملکه الیزابت روی صحنه، برنده جایزه تونی و جایزه لارنس اولیویه شد. او 4 جایزه بفتا، 3 گلدن گلوب و 5 جایزه امی را در کارنامه خود دارد و 4 بار برنده جایزه انجمن بازیگران سینما شده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا