اخبار بازرگانیعمومی

ماجرای دریافت 11 بار وام قرض الحسنه کارکنان یک بانک/ جزئیات

به نقل از پی ام آپ، آمارهایی که مدتی قبل بانک مرکزی از تعداد وام‌های پرداختی بانک‌ها به کارکنانشان انتشار داد، حاکی از آن بود که الباقی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به کارکنان قریب به ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. به عبارتی به طور میانگین به هر کدام از کارمندان ۸۳۶ میلیون تومان وام تخصیص داده شده است. با این همه، تحقیقات بیشتر در مورد وام‌دهی بانک‌ها به کارمندان و آشنایانشان بیان میکند که ماجرا به همین جا نیز خاتمه پیدا نمیکند و در حالی که خیلی از مردم برای گرفتن وام‌های قرض‌الحسنه با مشکلات بسیاری روبه رو می‌شوند، یکی از بانک‌ها به کارمندانش یازده بار وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

آقای سید غنی نظری خانقاه، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک های دولتی در این باره گفت:

«طبق بررسی های این هیات کارکنان یک بانک 11 بار وام قرض الحسنه گرفته اند.»

وی درمورد اینکه گزارش تحقیق و تفحص چه موقع به صحن مجلس می آید، بیان کرد: «هنوز گزارش جمع بندی و نهایی نشده است؛ هر موقع که این گزارش کامل شد، در مجلس آورده شده و افراد خاطی به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.»

این نماینده مجلس در عین حال افزود که البته بعضی بانک ها تا حدی از پرداخت تسهیلات به کارمندان خویش جلوگیری کرده اند.

این در حالی است که رئیس جمهور کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در نشست دهم خردادماه هیات دولت تاکید کرد:

«اعطای هرگونه تسهیلات بانکی میبایست بر پایه قوانین و با درنظر گرفتن عدالت باشد و نباید این احساس در مردم به وجود آید که هر شخصی به خزانه نزدیک‌تر است، می‌تواند سریع تر و زیادتر از آن استفاده کند.»

شایان ذکر است که کل تسهیلات قرض الحسنه ای که سال قبل بانک ها به کارمندان خود پرداخت کرده اند، 20 هزار میلیارد تومان بیشتر از تسهیلات ازدواجی است که پارسال به 900 هزار متقاضی پرداخت شد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا