اخبار روز

موشکی به یک کشتی جنگی آمریکایی در سواحل یمن شلیک شد!

خبرگزاری رویترز از حمله موشکی به یک کشتی جنگی آمریکایی در سواحل یمن خبر داد.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده اعلام کرد که این ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا چندین موشک شلیک شده به سمت آن را در سواحل یمن رهگیری و منهدم کرد.

این مقام آمریکایی ماهیت و زمان دقیق این حمله را مشخص نکرد.

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که مشخص نیست این موشک‌ها به چه هدفی شلیک شده‌اند، اما این احتمال وجود دارد که هدف، ناو جنگی یو اس اس کارنی باشد که روز چهارشنبه از طریق کانال سوئز به سمت دریای سرخ حرکت می‌کرد.

خبرنگار رژیم صهیونیستی در شبکه 13 مدعی شد: برآوردهای سیستم امنیتی اسرائیل حاکی از آن است که موشک های شلیک شده از یمن به سمت “اسرائیل” بوده و توسط ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا شلیک شده است.

«محمد علی الحوثی» یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن در 18 اکتبر نسبت به جنگ علیه فلسطین به آمریکا هشدار داد و آن را مقدمه ای برای آغاز یک جنگ منطقه ای دانست.

الحوثی افزود: به آمریکا هشدار می دهیم که مستقیماً در تجاوز به ملت فلسطین مداخله کند، زیرا این موضوع به معنای تبدیل این درگیری به یک جنگ منطقه ای است.

جنبش انصارالله یمن در 17 آگوست امسال نیز به نیروهای آمریکایی نسبت به نزدیک شدن به آب های سرزمینی یمن هشدار داد و آنها را به نبردی پرهزینه تر تهدید کرد.

حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در توییتر خود نوشت: به نفع صلح و امنیت بین المللی و ایمنی دریانوردی در دریای سرخ، نیروهای آمریکایی باید از آب های سرزمینی ما خارج شوند.

وی تاکید کرد: هرگونه نزدیک شدن به آب های سرزمینی ما می تواند به معنای آغاز طولانی ترین و پرهزینه ترین نبرد تاریخ بشر باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا