سبک زندگی

با این ترفند ها دیگه خبری از شکاف ها و کمبودهای عاطفی نیست! /راهکارها

پوچی عاطفی یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد جامعه با آن مواجه هستند، این مشکل با ایجاد احساس بی فایده و بی اهمیتی نسبت به چیزهایی که قبلاً به ما علاقه داشت، خود را نشان می دهد و اگر جدی نگیریم در مراحل پیشرفته می تواند می تواند به افسردگی حاد تبدیل شود.

حتما برای شما هم پیش آمده که احساس پوچی عاطفی داشته باشید یا با وجود بودن در جمع احساس تنهایی کنید. گاهی اشک ها بی اختیار سرازیر می شوند و گاهی هم به بی خیالی میزند.

خوب، باید بگوییم که شما خلاء عاطفی را تجربه کرده اید. این تاثیر منفی بر زندگی ما می گذارد و زندگی عادی ما را مختل می کند.

تعریف خلاءاحساسی

کمبودهای عاطفی خود را با این راه حل ها پر کنید

اگرچه هنوز دلیل دقیقی برای این احساس وجود ندارد، اما مردم آن را به عنوان داشتن یک سوراخ یا فضای خالی در زندگی و ذهن خود توصیف می کنند. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که نسبت به چیزها یا حتی افرادی که قبلاً دوستشان داشتیم، احساسات خوبی را از دست می‌دهیم و ناخودآگاه نسبت به همه چیز دلسرد و بی‌تفاوت می‌شویم.

از آنجایی که انسان آفریده اجتماعی است، باید بگوییم که خلأ عاطفی ما ارتباط مستقیمی با احساس تنهایی دارد. ما باید با انسان های دیگر ارتباط برقرار کنیم و از بودن با آنها تجربیات عمیقی به دست می آوریم. یکی دیگر از دلایل مهم احساس پوچی در زندگی عدم همنوایی است. گاهی اوقات افراد از آنچه تاکنون به دست آورده اند راضی نیستند. این عدم رضایت باعث افزایش علاقه شما به زندگی و پوچی عاطفی می شود.

نشانه های خلاءاحساسی

شکاف های عاطفی خود را با این استراتژی ها پر کنید

افرادی که از پوچی عاطفی رنج می برند معمولا برای ترمیم این احساس کار زیادی انجام نمی دهند. در افرادی که با این احساس مواجه می شوند، ناامیدی از آینده به وجود می آید و میل به انجام کارهای مفید برای آنها بسیار کاهش می یابد. پوچی عاطفی اغلب با احساس سرخوردگی و دیده نشدن همراه است. از دست دادن طولانی مدت عزت نفس نیز یکی از نتایج خطرناک عدم توجه به این حالت روحی است که حتی می تواند منجر به افسردگی شود.

نشانه های پوچی عاطفی حتی در روابط دوستانه و عاطفی خود را نشان می دهد. در این مورد، مردم تصوری از دوست و شریک زندگی خود شبیه به شخصیت های جادویی دنیای والت دیزنی دارند. آنها معمولاً قهرمانی می خواهند که بتواند بر همه مشکلات غلبه کند.

کمبودهای عاطفی خود را با این راه حل ها پر کنید

هر چند گاهی شرایط اینطور نیست. همچنین همه ما باید به یاد داشته باشیم که چنین فردی ممکن است تا پایان عمر وارد زندگی ما نشود. نگرش واقع بینانه به شما کمک می کند بایستید و به راه حل فکر کنید. برای رهایی از این احساس می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

1- دوست داشتن خود را تمرین کنید.

به یاد داشته باشید که قبل از وارد شدن به یک رابطه و دوست داشتن طرف مقابل، باید خودتان را دوست داشته باشید. اگر فکر می کنید به شخص دیگری نیاز دارید تا شما را کامل کند، کم کم از خود غافل شده اید. عزت نفس خود را افزایش دهید و خود را همانطور که هستید در آغوش بگیرید. مطمئن باشید اگر خودتان را دوست نداشته باشید در یک رابطه عاطفی موفق نخواهید بود.

2- برای یادگیری وقت بگذارید.

شما می توانید با یادگیری موضوعات خاص خود را به چالش بکشید. این کار به مرور زمان عزت نفس شما را افزایش می دهد و احساس بی کفایتی عاطفی شما را کاهش می دهد. لازم نیست همه ما یکسان زندگی کنیم. برای دیدن، تجربه کردن و ایجاد احساسات جدید فعال و کنجکاو باشید.

سخن آخر

شکاف های عاطفی خود را با این استراتژی ها پر کنید

تجربه اکثر افرادی که با پوچی عاطفی دست و پنجه نرم می کنند نشان می دهد که صحبت با یک دوست صمیمی یا حتی رفتن به مشاور بسیار مفید است. در این میان کتاب های مهمی منتشر شده است که با راهنمایی کارشناسان می توان از آنها استفاده کرد. همچنین می توانید با دانلود پادکست های مختلف درباره آن بر این احساس آزاردهنده غلبه کنید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا