اخبار روز

سرنوشت تلخ خریداران خودرو از سامانه یکپارچه در دور دوم!

به گزارش اکوایران، ایران خودرو قیمت پژو 207 با موتور TU3 را به ثبت‌نام‌کنندگان در دور اول فروش خودروها با سیستم نوبت‌دهی اعلام کرد. این اعلام قیمت ممکن است باعث شوک برای مشتریانی شود که این عضو جدید خانواده پژو 207 را خریداری می‌کنند و همچنین برخی خودروهای حاضر در دور جدید عرضه محصولات خودروسازان نیز ممکن است در انتظار این شوک قرار گیرند که از طریق سامانه یکپارچه به خریداران اعلام شود.

خودروسازی سایپا نیز در دور دوم فروش محصولات خودروسازان با مکانیزم بدون قرعه‌کشی محصولاتی مانند شاهین با گیربکس اتوماتیک، اطلس، ساینا GX، ساینا مدل GX با گیربکس اتوماتیک، ساینا مدل GX دوگانه‌سوز و کوییک GX را ارائه می‌دهد، اما هنوز قیمت‌گذاری برای این خودروها انجام نشده است. بنابراین، اعلام قیمت کارخانه‌ای برای این خودروها نیز ممکن است برای متقاضیان نام‌نویسی کرده‌ی این خودروها، سرگیجه‌آور باشد. در مورد پژو 207 با موتور TU3 نیز، ایران‌خودرو به ثبت‌نام‌کنندگان در دور اول فروش خودروها با سیستم نوبت‌دهی اعلام قیمت کرده است که مبلغ 323 میلیون و 800 هزار تومان برای در اختیار گرفتن این خودرو می‌باشد.

طبق اعلام ایران خودرو، قیمت گذاری پژو 207 موتوری TU3 توسط اعضای شورای رقابت انجام شد و این خودروساز تنها مستندات خود را مبنی بر تولید این عضو جدید خانواده پژو 207 به مدیریت شورا ارسال کرد. صلاحیت قیمت اعلام شده برای پژو 207 با موتور TU3 زمانی عجیب می شود که این خودرو با وجود موتور ضعیف، بیش از پنج میلیون تومان از پژو 207 با فرمان برقی، گیربکس دستی و موتور TU5 گرانتر باشد. در همین حال، کسانی که در پژو 207 با موتور TU3 ثبت نام کردند با این ایده که ایران خودرو با قرار دادن موتور پژو 206 در این خودرو، انتظار قیمت بسیار پایین تری را نسبت به سایر اعضای خانواده پژو 207 داشتند. به نظر می رسد اعضای شورای رقابت بیشتر به قیمت های قبلی خودروها توجه دارند تا گزینه های قیمت گذاری؛ هنگام تعیین قیمت، آنها به خودروسازان اجازه می دهند تا درصد مشخصی را به قیمت های قبلی اضافه کنند؛ اما خودروهای جدیدی که قبلا قیمت گذاری نشده اند، قیمت بسیار بالاتری نسبت به محصولات مشابه و قدیمی دارند. ضمناً خریداران محصولات خودرویی سایپا در دور دوم که برای خودروهای جدید بدون قیمت ثبت نام کرده اند نگران همین سامانه قیمت پژو 207 با موتور TU3 برای خودرویی که ثبت نام کرده اند نیز باید تکرار شود و اعضای شورا رقابت قیمتی این خودروها را در نظر بگیرند که با آپشن های آن همخوانی ندارد.

لذا متقاضیانی که در شاهین گیربکس اتوماتیک، اطلس، ساینا GX، ساینا مدل GX با گیربکس اتوماتیک، ساینا GX مدل دوگانه سوز و کوئیک جی ایکس به همراه متقاضیان خرید محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی (به دلیل جدال میان شورای رقابت و مدیران خودروساز خصوصی) تا روز اعلام قیمت نهایی خودروهای مذکور نگران قیمتی هستند که از خودروهای منتخب اخذ می شود. این متقاضیان نگران این هستند که به سرنوشت غم انگیز خریداران پژو 207 با موتور TU3 دچار شوند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا