سبک زندگی

رنگ زرده تخم مرغ به شما چه می گوید؟

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، سفیده تخم مرغ را به عنوان یک منبع پروتئین کم کالری و بدون چربی می ستایم، اما زرده غیر از کلسترول، چربی و رنگ چشم نواز، ترکیبات دیگری نیز دارد. حاوی ویتامین های محلول در چربی مانند D، E، K و A، اسیدهای چرب ضروری مانند DHA، ALA و EPA امگا 3 و کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، روی، کولین، کاروتنوئیدها و مقدار زیادی ویتامین B است. . در واقع، بیشتر مطالعات نشان می دهد که بیشتر مواد مغذی موجود در تخم مرغ در زرده یافت می شود.

بیشتر بخوانید:

بمب افکن چینی که به کابوس آمریکا تبدیل شده است/ عکس

اگر چشمی/عکس تیزبین دارید، شیر کمین شده را پیدا کنید

در مورد پروتئین مراقب اطلاعات گمراه کننده باشید، زیرا زرده تقریباً برابر با سفید است! آنها به طور متوسط ​​حاوی 43٪ از کل محتوای پروتئین تخم مرغ هستند.

آیا محتوای فوق مغذی زرد مسئول رنگ آن است؟

خیر، این نیست. متأسفانه این یک تصور اشتباه بزرگ در بین دوستداران تخم مرغ است. رنگ زرده ارتباط چندانی با مواد مغذی آن ندارد. در واقع، رنگ زرده تقریباً به طور کامل به رنگدانه های خوراکی که جوجه ها می خورند بستگی دارد. اگر مرغ بیش از حد از رنگدانه زرد-نارنجی به نام زانتوفیل بخورد، این رنگدانه ها زرده تخم مرغ را نارنجی تیره می کند.

هنگامی که جوجه ها خوراک حاوی ذرت زرد یا پودر یونجه می خورند، تخم هایی با زرده متوسط ​​زرد می گذارند. وقتی گندم یا جو می خورند، تخم های زرده روشن تری می گذارند. یک رژیم غذایی بی رنگ، مانند آرد ذرت سفید، زرده تقریباً سفید تولید می کند.

منبع: .دره ارگانیک

227227

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا