سبک زندگی

رابطه عجیب متهم ردیف اول کرونا با سرطان

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، خفاش ها نه تنها به دلیل توانایی پرواز، بلکه به دلیل طول عمر زیاد، نرخ پایین سرطان و سیستم ایمنی قوی، جایگاه ممتازی در بین پستانداران دارند. همچنین تصور می شود که خفاش ها در پیدایش SARS-CoV-2 نقش داشته اند. توانایی خفاش ها برای تحمل عفونت های ویروسی ممکن است ناشی از خواص غیرمعمول پاسخ ایمنی ذاتی باشد.

این ویژگی ها، خفاش ها را به حیوانی جالب برای مطالعه تبدیل می کند، زیرا ممکن است بر سلامت انسان تأثیر بگذارد. برای مثال، با درک بهتر مکانیسم‌های سیستم ایمنی خفاش‌ها که به خفاش‌ها اجازه می‌دهد تا عفونت‌های ویروسی را تحمل کنند، محققان می‌توانند بهتر از انتشار بیماری از حیوانات به انسان جلوگیری کنند.

تحلیل‌های ژنومی مقایسه‌ای خفاش‌ها و پستانداران حساس به سرطان ممکن است در نهایت بینش جدیدی در مورد علل سرطان و ارتباط بین سرطان و ایمنی ارائه دهد. مطالعات روی خفاش ها و سایر موجودات مکمل مطالعات روی موش ها است. موش ها نسبت به خفاش ها مستعد دستکاری ژنتیکی هستند، اما ویژگی های کمتری را نشان می دهند که می تواند منجر به بیماری های انسانی شود.

این عوامل کووید به درمان سرطان کمک می کنند!

محققان با استفاده از پلتفرم بلند مدت Oxford Nanopore Technologies و نمونه های خفاش جمع آوری شده از موزه تاریخ طبیعی آمریکا در بلیز، ژنوم دو گونه خفاش، خفاش میوه جامائیکا و خفاش سبیل دار را توالی یابی کردند. یک تجزیه و تحلیل ژنومی جامع از مجموعه متنوعی از خفاش ها و سایر پستانداران انجام داد.

محققان سازگاری های ژنتیکی را در شش پروتئین مرتبط با ترمیم DNA و 46 پروتئین مرتبط با سرطان در خفاش ها یافتند. این بدان معنی بود که محققان قبلاً می دانستند که چنین پروتئین هایی سرطان را سرکوب می کنند. این مطالعه نشان داد که این ژن های مرتبط با سرطان تغییر یافته در خفاش ها در مقایسه با سایر پستانداران بیش از دو برابر غنی شده بودند.

بیشتر بخوانید:

آرمین شیبن، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: با تولید ژنوم های جدید از این خفاش ها و مقایسه آنها با سایر پستانداران، ما همچنان به سازگاری های جدید خارق العاده ای در ژن های ضد ویروسی و ضد سرطانی می یابیم. این تحقیق اولین گام در تبدیل تحقیقات در مورد بیولوژی منحصر به فرد خفاش ها به بینش در درک و درمان بیماری هایی مانند پیری و سرطان در انسان است.

منبع: physics.org

227323

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا