اخبار روز سینما

جوایز آکادمی ایرلندی اسکار ضعیفان / پل مسکال برنده شد

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

مهر: فیلم‌هایی که نامزد اسکار شدند اما در نهایت جایزه‌ای نگرفتند، برندگان بزرگ جوایز معادل اسکار ۲۰۲۳ ایرلند شدند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم «اشباح اینیشرین» ساخته مارتین مک دونا نامزد 9 جایزه اسکار شد اما در اسکار اسکار را دریافت نکرد و برنده جوایز فیلم و تلویزیون ایرلندی 2023 شد.این فیلم برنده 3 جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد شد. در بازیگری برای برندان گلیسون و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای کری کاندون و جوایز اسکار ایرلند را با دستان پر ترک کردند.

پل مسکال، یکی دیگر از نامزدهای نادیده گرفته اسکار، اولین جایزه بهترین بازیگر مرد IFTA را برای بازی در اولین فیلم شارلوت ولز دریافت کرد.

فرانک بری 2 جایزه IFTA برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را برای درام عایشه به عنوان یک پناهنده با بازی لتیسیا رایت دریافت کرد.

آستین باتلر در نقش اصلی «الویس» باز لورمن یکی دیگر از نامزدهای اسکار بود که در آکادمی آمریکا برنده نشد و جایزه بهترین بازیگر بین المللی را از سوی رای دهندگان IFTA دریافت کرد. کیت بلانشت نیز برای بازی در فیلم «تار» جایزه بهترین بازیگر زن بین المللی را از آن خود کرد.

اما رای دهندگان ایفتا با اسکار آمریکا در بخش بهترین فیلم بین المللی موافق بودند و فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» ساخته ادوارد برگر را به عنوان بهترین فیلم این بخش پی ام آپ کردند.

در بخش تلویزیون، «خواهران بد» برنده بزرگ شب شد و 4 جایزه از جمله بهترین درام، بهترین بازیگر زن برای شارون هورگان، بهترین کارگردانی برای داربلا والش و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای آن ماری داف به خانه برد.

جوآن برگین، طراح صحنه و لباس، کهنه کار وایکینگ ها و تودورها، جایزه یک عمر دستاورد هنری را برای کمک به صنعت فیلم ایرلند دریافت کرد. کاترین فرگوسن با فیلم «Incomparable»، فیلمی درباره زندگی و حرفه ستاره پاپ ایرلندی سیناد اوکانر، جایزه بهترین مستند را دریافت کرد.

فیلم «خداحافظ ایرلندی» پس از کسب جوایز اسکار و بفتا، جایزه بهترین فیلم کوتاه را نیز از آکادمی ایرلند دریافت کرد.

امسال بیستمین سال جوایز فیلم و تلویزیون ایرلند (IFTA) است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا