اخبار روز

مادران شاغل نگران فرزندان خود نباشید/ طرح دورکاری برای مادران کارمند تایید شد!

به گزارش پی‌ام‌آپ، لطیفی مدیرعامل سازمان موسسات کاریابی در مورد برنامه کاری مناسب برای مادران تاکید کرد: آژانس ها باید کار از راه دور را برای بانوان تسهیل کنند.

لطیفی درباره مادرانی که دارای فرزند زیر هفت سال هستند توضیح داد: آژانس ها به بانوانی که دارای فرزند زیر هفت سال هستند و در مهدکودک های دورکاری هستند کمک کنند. آیین نامه 1989 نیز بر این موضوع تاکید دارد.

لطیفی تصریح کرد: دورکاری این دسته از بانوان از امروز قابل اجراست.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه جدید دولت به دلیل شرایط جوی در فصل گرم سال، افزایش مصرف برق و تامین برق ساعات کاری نهادهای دولتی را تغییر داده است. بر اساس این برنامه ساعات اداری از نیمه خرداد تا نیمه شهریور 1402 از ساعت 6 صبح تا 14:45 خواهد بود.

مادران شاغل نگران فرزندان خود نباشید/ طرح دورکاری برای مادران کارمند تایید شد!

برخی از کارمندان می گویند ساعت کاری مهدکودک ها با شروع کار اداری همزمان نیست. عده ای دیگر می گویند بچه هایشان را به مهدکودک نبرده اند، به دوستان و آشنایان برده اند، حالا چون کار از ساعت 6 صبح شروع می شود، باید ساعت 4 صبح بیدار شویم. وقتی برایشان سخت است که دیگران را بیدار کنند تا فرزندانشان را به آنها تحویل دهند.

تغییر ساعت اداری از 16 خردادماه آغاز شد. مشکلات این تصمیم یکی پس از دیگری ظاهر می شود. از مشکلات کارمندان با فرزندان گرفته تا هزینه ای که بر عهده سایر نهادها و سازمان ها می گذارد.

سال گذشته قانونی تصویب شد که قانون مبادلات رسمی کشور را لغو می کند. قانونی که چالش هایی را از سوی سازمان ها و ادارات دولتی و رسمی آغاز کرد. راهکار مجلس برای حل چالش های پیش روی ادارات، اختیار تغییر ساعت کاری را به کابینه وزیران داد. در اردیبهشت ماه امسال علی اکبر محرابیان وزیر نیرو اعلام کرد که ساعات کاری ادارات را برای صرفه جویی در مصرف انرژی اعلام کرده است.

چالش پیش روی سازمان ها

اما این تصمیم چالش هایی را نیز پیش روی سازمان های اداری قرار داده است. اینکه می گویند دستگاه های اجرایی سرگیجه دارند اشتباه نیست. صرف نظر از ایراداتی که به عدم تغییر ساعت رسمی کشور وارد شده است، این قانون حدود یک سال پیش به تصویب رسید. به عبارت دیگر، دولت یک سال فرصت داشته تا خود را برای تغییر ساعت اداری آماده کند.

اما به نظر می رسد دولت سیزدهم امسال برای همسویی با قانون مصوب مجلس انقلاب چاره ای اندیشیده نیست و حالا غافلگیر شده است. در واقع، پس از یک سال، دولت رئیس جمهور تنها به فکر کارمندانی است که فرزندان زیر سن قانونی دارند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا