سبک زندگی

بهترین دمای محیط برای یک خواب شبانه چقدر است؟

بر اساس این تحقیق، دمای مناسب برای خواب برای افراد مسن بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است. همچنین، دلایل آب و هوایی ممکن است برای مشکلات خواب شما مؤثر باشند.

خواب کافی، رعایت رژیم غذایی، ورزش و سبک زندگی منظم به سلامتی شما کمک می کند. محیطی با دمای مناسب برای خواب، نقش حیاتی در به دست آوردن خواب صحیح دارد.

دکتر «سودا تالاواجهالا»، متخصص مغز و اعصاب خواب در دانشگاه تکزاس، می گوید: “برای شروع خواب، نور و دمای کم در محیط اطراف میتواند سیگنال هایی به بدن ارسال کند که با ترشح انتقال دهنده عصبی، به خواب کمک می کند.

در طول خواب، دمای بدن ما به طور متفاوتی تنظیم می شود و بین فازهای مختلف خواب، در نوسان هستیم. هنگامی که در طول فاز REM از خواب هستیم، توانایی بدن در تنظیم دما کاهش یافته و در صورت افزایش دما، همگامی خواب را به خطر می اندازد.”

به همین دلیل، اگر دمای اتاق برای خواب شما بالا باشد، بدن شما قادر به تنظیم دمای خود نخواهد بود و ممکن است با اختلال در خواب، باعث بیدار شدن مکرر شوید.

برای بهبود کیفیت خواب خود، بهترین راهکار این است که به یک روال ثابت در خواب پایبند باشید، نور کم و دمای پایین در محیط خواب را حفظ کنید و در زمان نزدیک به خواب، از فعالیت های بیش از حد خودداری کنید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا