سبک زندگیعمومی

به کمک این روش‌ها به راحتی میتوانید از گیاهان آپارتمانی‌تان مراقبت کنید! | جزئیات

با شروع فصل پاییز، نگهداری گیاهان آپارتمانی نیاز به تغییراتی دارد. برای مراقبت درست از گیاهان آپارتمانی در پاییز، نکات زیر را ملاحظه کنید.

 

مراقبت از گیاهان سرپوشیده در پاییز

با این روش ها در پاییز از گیاهان سرپوشیده مراقبت کنید

گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز نسبت به سایر فصول به مراقبت های متفاوتی نیاز دارند و در نتیجه باید سعی کنید سبک نگهداری خود را تغییر دهید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید، اما به نظر شما چگونه باید از آنها مراقبت کرد؟ ? ?در پاییز مراقب باشید؟ این قسمت از نمناک را تا انتها بخوانید تا با روش نگهداری از گیاهان در فصل پاییز آشنا شوید.

آبیاری را کاهش دهید

برای اینکه گیاه با فصل پاییز سازگار شود، ارزش دارد که به تدریج میزان آبیاری را کاهش دهید. انجام این کار باعث می شود گیاه به راحتی وارد دوره استراحت شود.

توصیه می‌شود که در فصل زمستان به گیاهان آب زیادی ندهید زیرا اکثر گیاهان در این فصل به آب کمتری نیاز دارند و بیش از حد آب دادن ممکن است به آن‌ها آسیب برساند. بهتر است زمان آب دادن به گیاهان، زمانی باشد که خاک آن‌ها کمی خشک شده باشد، به جای زمانی که هنوز خاک آن‌ها رطوبت کافی دارد، به این ترتیب می‌توان به سلامتی گیاهان در فصل پاییز و زمستان کمک کرد.

نور بیشتری به گیاه بدهید

با کوتاه شدن روزها، گیاهان نور خورشید کمتری دریافت می کنند، بنابراین بسیار مهم است که آنها را به مکانی منتقل کنید که نور بیشتری دریافت کنند. بهتر است آنها را در کنار پنجره های آفتابی و جنوبی قرار دهید تا گیاه نور طبیعی بیشتری دریافت کند. اگر این پنجره ها را در خانه خود ندارید، می توانید به هر طریقی نور اضافه کنید و گیاه را در کنار یک پنجره کاملا آفتابی قرار دهید.

کود دهی را متوقف کنید

با این روش ها در پاییز از گیاهان سرپوشیده مراقبت کنید

همانطور که می‌دانید، گیاهان در فصل زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی سخت، دچار مشکلاتی می‌شوند. برای اینکه گیاهان بتوانند این شرایط را تحمل کنند و به سلامتی برگشت کنند، در فصل پاییز باید به آن‌ها کمک کنید تا خودشان را برای فصل سرما آماده کنند. اما این کمک باید با توجه به نوع گیاه و وضعیت آن انجام شود.

برای گیاهان حساس، قطع کود ناگهانی ممکن است باعث ایجاد شوک و اختلال در رشد آن‌ها شود. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است که قطع کود را به صورت تدریجی و با کاهش میزان آن انجام دهید. به عبارت دیگر، می‌توانید در سیکل کوددهی، میزان کود را به تدریج کمتر کنید تا در نهایت آن را به صورت کامل قطع کنید.

همچنین، در اواخر تابستان که هوا شروع به سرد شدن می‌کند، بهتر است که میزان کوددهی را به نصف کاهش دهید تا گیاهان به تدریج به شرایط جدید سازگار شوند و از شوک تغییر فصل در اوایل زمستان جلوگیری شود.

از این رو، برای حفظ سلامت و رشد سالم گیاهان، توصیه می‌شود که قبل از شروع فصل زمستان، به مرور کوددهی را کم کنید و در نهایت آن را به صورت کامل قطع کنید.

گیاه را به داخل خانه بیاورید.

بهترین حالت این است که گیاه را در اوایل پاییز به داخل خانه ببرید تا هوا کاملا سرد نباشد. قرار دادن گیاهان در فضای باز برای مدت طولانی گیاه را از بین می برد و خطر یخ زدگی را افزایش می دهد. پس حتما قبل از اینکه دمای بیرون به زیر 60 درجه فارنهایت برسد، آنها را داخل بیاورید.

مراقب حشرات باشید

با این روش ها در پاییز از گیاهان سرپوشیده مراقبت کنید

فصل پاییز، به دلیل داشتن شرایط متفاوت از سایر فصل‌ها، برای عوض کردن گلدان برخی محدودیت‌هایی را برای شما به دنبال خواهد داشت. بهترین زمان برای عوض کردن گلدان، فصل بهار و تابستان است، زیرا در این فصل‌ها، گیاهان در محیط گرم و مرطوب به رشد می‌پردازند و مهیا شدن شرایط مناسب برای رشد مجدد آن‌ها پس از عوض کردن گلدان، آسان تر است.

اما در صورتی که گیاه شما به هر دلیلی به مرحله استراحت و خوابش آمده، نباید برای عوض کردن گلدان اقدام کنید. عوض کردن گلدان در این شرایط، باعث تحریک گیاه و به همراه خود، رشد دوباره‌ای را به دنبال خواهد داشت که این مسئله می‌تواند برای گیاهان مضر باشد.

در صورتی که بخواهید گلدان را عوض کنید، باید مطمئن شوید که خاک گلدان خشک نشده باشد و در صورت نیاز، حداکثر تعدادی از ریشه‌های گیاه را بریده و سپس گیاه را به گلدان جدید منتقل کنید. اما اگر خاک گلدان هنوز خشک نشده باشد و گیاه دچار مشکل نباشد، بهتر است عوض کردن گلدان را به تاخیر بیاندازید.

گیاه را به اتاق سرد نبرید.

وقتی می خواهید گیاه را در پاییز به خانه بیاورید، حتما دمای خانه را چک کنید. دمای ایده آل برای حفظ سلامت گیاهان بین 60 تا 75 درجه فارنهایت است. بنابراین مراقب باشید که گیاهان را در اتاق هایی که خیلی سرد یا خیلی گرم هستند قرار ندهید.

فقط در صورت لزوم گلدان را عوض کنید

با این روش ها در پاییز از گیاهان سرپوشیده مراقبت کنید

فصل پاییز فصل ایده آلی برای تعویض گلدان نیست. تعویض گلدان باعث تحریک رشد گیاهان جدید می شود و بهتر است این کار را قبل از دوره استراحت انجام ندهید، اما اگر احساس کردید که خاک خشک شده و گیاه مشکل دارد، می توانید گلدان را عوض کنید. در غیر این صورت، اگر لازم نیست، آن را انجام ندهید.

رطوبت بیشتری ایجاد می کند

پاییز فصل خشک تری است و هوا سردتر است، پس مراقب باشید به گیاه آسیب نرسانید و رطوبت کافی برای آن فراهم کنید. تیره شدن نوک برگ های گیاه نشانه خشکی آن است بنابراین می توانید از دستگاه های مرطوب کننده استفاده کنید و رطوبت را وارد خانه کنید.

قسمت های مرده گیاه را جدا کنید.

با این روش ها در پاییز از گیاهان سرپوشیده مراقبت کنید

زمستان زمان ایده آلی برای هرس نیست، زیرا رشد را تحریک می کند و گیاه را از حالت خواب خارج می کند، اما می توانید برگ های مرده و گل های پژمرده را حذف کنید و قسمت های آسیب دیده را دور بریزید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا