سبک زندگیعمومی

ترفندهای جادویی که باعث تمیز شدن خونه در سریعترین زمان ممکن می شوند!

مهمانی یکی از بهترین راه ها برای گذراندن وقت با کسانی است که دوستشان داریم. با هم بودن و صحبت با دوستان، تعطیلات را برای ما لذت بخش تر می کند. اما یکی از سخت ترین بخش های برگزاری یک مهمانی، تمیز کردن خانه برای خوشامدگویی به مهمانان است. توجه به نظافت خانه جزء جدانشدنی زندگی ماست و درخشیدن آن مانند دسته گل قطعا مهمانان را تحت تاثیر قرار می دهد.

حالا تصور کنید مهمان دارید و زمان زیادی برای تمیز کردن خانه ندارید. با کمک چند ترفند برای نظافت سریع خانه می توانید از مهمانان پذیرایی کنید. راهنمای خود را دنبال کنید که این ترفندها را به شما آموزش می دهد.

 

۱- تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

به گفته راهنمای شما، سرویس بهداشتی و حمام خانه شما باید تمیز باشد و اگر مهمان شما از راه دور آمده است و نمی خواهد شما را ملاقات کند، احتمالا از سرویس بهداشتی خانه شما استفاده خواهد کرد. تمام سطوح از جمله سینک ظرفشویی، میز و توالت را کاملا تمیز کنید. سطوح تمیز و بدون رگه تاثیر زیادی بر ظاهر تمیز خانه شما خواهند داشت. حدود یک ساعت قبل از ورود مهمانان، از یک عطر ملایم و آرامش بخش مانند اسطوخودوس یا اکالیپتوس برای معطر کردن حمام و توالت استفاده کنید.

با این ترفندهای جادویی سه بار خانه را تمیز کنید!

۲- تمیز کردن فضای خواب

چه اتاق خواب مهمان در خانه داشته باشید یا نه، یکی از مهم ترین قسمت های خانه که قبل از حضور مهمان باید تمیز شود، فضای خواب شماست. تمام سطوح و مبلمان، کابینت ها و تخت ها را با استفاده از پارچه میکروفیبر یا ظروف گردگیری مناسب و جاروبرقی گردگیری کنید تا هیچ گرد و غباری روی آنها باقی نماند. علاوه بر تمیزی و زیبایی اتاق، محیط خواب عاری از گرد و غبار به خواب راحت تر به خصوص برای افراد مبتلا به آلرژی کمک می کند. همچنین می توانید از دستگاه تصفیه هوا برای بهبود هوای اتاق خواب خود استفاده کنید.

با این ترفندهای جادویی سه بار خانه را تمیز کنید!

۳- تمیز کردن ورودی خانه

ورودی اولین قسمتی است که تمیزی منزل شما را به مهمانان نشان می دهد. فرش ها و موکت های این قسمت از خانه را از هر گونه باقیمانده تمیز کنید. اگر درب شیشه ای دارید، تمام لکه ها را به خوبی تمیز کنید. کفش ها را مرتب کنید و در صورت امکان آنها را در جاکفشی های کمدی پنهان کنید. برای آویزان کردن لباس های مهمان، فضایی در کمد خالی کنید.

۴- تمیز کردن اتاق نشیمن

پس از ورود، شروع به تمیز کردن محل ملاقات با دوستان خود کنید. برای تمیز کردن سریع‌تر این قسمت، یک سبد لباس‌های کثیف بردارید و تمام لوازمی را که این قسمت از خانه را نامرتب نشان می‌دهند جمع کنید. تمام میزها و قفسه های اتاق نشیمن را با کمک یک پارچه میکروفیبر به خوبی گردگیری کنید.

با این ترفندهای جادویی سه بار خانه را تمیز کنید!

۵- تمیز کردن آشپزخانه

تمام ظروف کثیف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید یا با دست بشویید. حتی می توانید در مواقع اضطراری آنها را در فر پنهان کنید. این قسمت از خانه نیز به سرعت قابل مشاهده است و خانه شما را کثیف و نامرتب نشان می دهد. اگر زمان کافی دارید، به سرعت کف را جارو کنید و از یک پارچه مرطوب برای تمیز کردن سطوح آشپزخانه استفاده کنید.

با این ترفندهای جادویی سه بار خانه را تمیز کنید!

۶- جارو کردن کف

کف کثیف اتاق کمتر از آشفتگی اتاق ناشی از وسایل مختلف قابل توجه است. هنگامی که همه چیز را از روی زمین پاک کردید، وقت آن است که اتاق ها را جارو کنید. اگر وقت دارید روی فرش ها مقداری جوش شیرین بریزید و بعد از 30 دقیقه جاروبرقی بکشید. این کار باعث می شود فرش بوی خوشی داشته باشد و جلوه بهتری پیدا کند.

با این ترفندهای جادویی سه بار خانه را تمیز کنید!

۷- خوشبو کردن فضا

همه ما به بوی خانه خود عادت کرده ایم. اما دیگران ممکن است این بو را دوست نداشته باشند. اگر وقت دارید، پنجره‌ها را باز کنید، فن‌ها را روشن کنید، سطل‌های زباله را خالی کنید و از شمع معطر یا خوشبوکننده هوا استفاده کنید تا بوی خوبی به خانه‌تان بدهید. اگر وقت دارید، با پخت کیک خانگی تیر امتیاز دو! خانه را با عطر مطبوع کیک معطر کنید و از مهمانان خود با یک کیک خوشمزه و تازه پذیرایی کنید.

با این ترفندهای جادویی سه بار خانه را تمیز کنید!

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا