اخبار روز سینما

این ویژگی مخرب همسرتان را نادیده نگیرید!

یکی از مصادیق بی مسئولیتی زوجین که بنیان خانواده را متزلزل می کند، بی مسئولیتی و عدم تعهد طرفین نسبت به یکدیگر است.

به گزارش پی ام آپ:  بی مسئولیتی یک خصلت مخرب است که معمولا از دوران کودکی، از درون خانواده و سپس از مدرسه شکل می گیرد و مشکلات زیادی را در روابط شخصی فرد ایجاد خواهد کرد.

مسئولیت یک عنصر کلیدی برای یک زندگی شاد و موفق است. وقتی در یک رابطه یکی از طرفین از زیر بار مسئولیت فرار می کند، تمام مسئولیت زندگی بر دوش یک فرد می افتد و او را نابود می کند.

از سوی دیگر، رفتار غیرمسئولانه می تواند به روابط آسیب برساند و باعث از بین رفتن اعتماد شود.

بی مسئولیتی زوجین نمونه های متعددی دارد

آنچه در ذهن اکثریت تثبیت شده، نسبت دادن بی مسئولیتی به مردان بیکار است که به امور اقتصادی خانواده توجهی ندارند. اما بی مسئولیتی می تواند در مورد هر موضوعی صدق کند.

زنی که برای تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانه وقت نمی گذارد. فردی که در روابط تجاری به انجام وظایف خود متعهد نیست و یا نسبت به حوادث و مشکلات جامعه بی تفاوت است از مصادیق بی مسئولیتی است.

ریشه اصلی بی مسئولیتی زوجین وجود والدین غیرمسئول است

بی مسئولیتی در افراد معمولا از کودکی، از درون خانواده و سپس از مدرسه شکل می گیرد. رفتارهای غالب و اطاعت فرزند در خانواده و مدرسه باعث می شود که فرد مسئولیت لازم را بر عهده نگیرد و از وزن برخی مسائل فرار کند و اشتباهات خود را به گردن دیگری بیاندازد.

به گفته درویشی ترس انسان را از ورود به دنیای ناشناخته دور می کند. «به طور کلی، مردم هر چیزی را که می ترسند، نمی فهمند یا نمی دانند، کنار می گذارند. بنابراین ترس می تواند دلیل خاصی برای بی مسئولیتی باشد.»

بی مسئولیتی زوجین چه تاثیری در زندگی مشترک آنها دارد؟

«مهم نیست زن بی مسئولیت باشد یا مرد، بی مسئولیتی باعث خودخواهی و توقع زیاد در انسان می شود.

در واقع چنین فردی دوست دارد که دیگران هر کاری برای او انجام دهند و دوست دارد دیگران همه چیز را برای او فراهم کنند. و این باعث ایجاد حالت لجبازی در فرد می شود. البته زمانی که انتظارات فرد برآورده نشود، مشاجره و تنش شروع می شود.»

این ویژگی را نادیده نگیرید

یکی از مصادیق بی مسئولیتی زوجین که پایه های خانواده را متزلزل می کند و باعث ایجاد تنش در خانواده می شود، بی مسئولیتی و عدم تعهد طرفین به یکدیگر است.

نباید با بی مسئولیتی همسر برخورد کرد، زیرا حل نکردن این مشکل می تواند فرزندان را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را به فردی بی مسئولیت تبدیل کند.

قبل از ازدواج، مسئولیت پذیری طرف مقابل را ارزیابی کنید

مسئولیت پذیری یکی از معیارهای مهمی است که افراد قبل از ازدواج باید به آن توجه کنند. فردی که در شرف ازدواج است اما مسئولیت زندگی شخصی خود را نپذیرفته است، همچنان از خانواده خود پول دریافت می کند، نمی تواند از عهده تصمیماتی که برای زندگی خود می گیرد برآید. او برای برنامه های زندگی شخصی خود قدم بر نمی دارد، در زندگی هیچ هدفی ندارد، تمام کارهایش را دیگران انجام می دهند و به سلامتی خود اهمیت نمی دهد، چنین فردی قطعاً در زندگی مشترک پاسخگو نخواهد بود. .

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا