سبک زندگی

این شربت ژله ای خنک و شگفت انگیز را حتما یکبار امتحان کنید! /جزئیات

شما می‌توانید از انواع ژله‌های مختلف برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه استفاده کنید، و برای مهمانی ها و جشن های خود، یک نوشیدنی شیک و خاطره‌انگیز برای مهمانانتان آماده کنید.

در روزهای گرم تابستان، چه چیزی بهتر از یک نوشیدنی خنک و تازه؟ شاید یک لیوان آب لیمو با یخ و نعناع یا یک کیک آب میوه با آجیل های مختلف و یا شاید یک سانگریا با میوه های رنگارنگ، این نوشیدنی ها نه تنها با طراوت و تازه هستند، بلکه منبع خوبی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند، پس در طول این مدت از آنها لذت ببرید. تابستان استفاده از این نوشیدنی های تازه و خوشمزه را فراموش نکنید. به همین مناسبت می توانید ژله های مختلفی را برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه تهیه کنید و یک نوشیدنی شیک و جشن برای مهمانی های خود تهیه کنید.

مواد لازم

این شربت ژلاتین خوشمزه را از دست ندهید

پودر ژلاتین موز یا آناناس 1 بسته
آب جوش 1 فنجان
آب سرد 1/4 فنجان
انگور یاقوت یا گیلاس کافی
لیموی تلخ 1 عدد
رزماری 1 شاخه
لیموناد کافی

مرحله اول: آماده سازی ژله

این شربت ژلاتین خوشمزه را از دست ندهید

پودر ژلاتین را با آب در حال جوش مخلوط کرده و روی بخار آب داخل قوری بریزید تا ژلاتین کاملا حل شود و مخلوط شفاف شود سپس آب سرد را اضافه کرده و مخلوط کنید. می توانید ژلاتین را به مدت 1 دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا بن ماری بشود.

مرحله دوم: لیمو را اضافه کنید

این شربت ژلاتین خوشمزه را از دست ندهید

لیمو را به صورت حلقه ای برش دهید و سپس هر حلقه را به 4 قسمت تقسیم کنید تا برش های مثلثی کوچکی درست شود. برش های لیمو را به همراه مقداری انگور یا آلبالو در قالب یخ یا قالب سیلیکونی مورد نظر قرار دهید و در هر قالب یک یا دو برگ رزماری قرار دهید.

مرحله سوم: در فریزر قرار دهید

این شربت ژلاتین خوشمزه را از دست ندهید

قالب ها را با ژله ای که خنک شده پر کنید و در فریزر قرار دهید تا ژله بسته شود اما یخ نزند. می توانید قالب ها را در یخچال قرار دهید تا ژله شکل خودش را بگیرد که در این صورت زمان بستن ژله بیشتر می شود. برای تهیه شربت آبلیمو، آب، شکر و آبلیموی تازه را به نسبت دلخواه مخلوط کنید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا