اخبار روز

قوانینی که فروشنده طلا و سنگهای قیمتی باید رعایت کند؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص الزام ثبت انواع معاملات طلا در سامانه جامع معاملات، ضمن اشاره به اینکه این الزام راهی برای ایجاد شبکه جامع آماری طلا و انواع معاملات است. و تجارت در کشور گفت: این امر آمار روشنی را ارائه می دهد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت: مال خودم و تجارت، بر اساس بخشنامه جدید، قوانین خاص خرید و فروش و گروه حمل و نقل بار ریل ها او سنگ های قیمتی و قیمتی را ابلاغ کرده است.

در این مصوبه گروه کالایی فلزات و گوهرهای گرانبها به عنوان یکی از مصادیق کالای مورد نظر قاچاق پیشنهاد می دهد وزارت صنعت معدن و تجارت و تصویب دستگاههای ذیصلاح کارکنان ارائه شده و بر اساس ماده 3 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز معیارهای خاص لازم برای فروش، خرید، ذخیره سازی، حمل و نقل و تجاری سازی فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی افشا شده است.

طبق قوانین فروش، فروشندگان کالاهای تحت پوشش موظفند اطلاعات فروش را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. ضمناً فروش به مصرف کننده نهایی تنها از طریق ثبت اطلاعات توسط فروشنده تجاری بوده و نیازی به تایید اطلاعات خرید توسط مصرف کننده نهایی ندارد. به همین ترتیب، فروش کالاهای تحت پوشش به اعضای زنجیره تامین که مشخصات آنها در سامانه جامع موجود است کسب و کار تایید نشده، تخلف است.

از این نظر محمد خشتی آرای – کارشناس بازار سکه و طلا و نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این مشکل و الزام در رده است مشکلات اقتصادی این کشوری است که تصمیمات بر آن استوار است شرایط اقتصادی کلان موجود پذیرفته شده است. موضوع ثبت معاملات فلزات گرانبها و مصنوعات طلا در سامانه جامع معاملات، ایجاد شبکه آماری کامل طلا و انواع معاملات در کشور است.

وی تصریح کرد: تاکنون آمار مکتوب و کاملی از میزان موجودی طلا در کشور و تعداد معاملات و معاملات طلا در کشور وجود ندارد. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته به دلیل اینکه همه اینها در یک سیستم جامع ثبت می شود، اطلاعات و آمار واردات، صادرات، میزان ساخت، تولید و مصرف ثبت می شود و بنابراین میزان نیاز نیز برآورد می شود. کشور.

کشتی آرای تاکید کرد: بنابراین این سامانه و الزام ثبت معاملات زیرساختی برای بحث آمار و میزان طلایی است که در کشور موجود است یا سالانه در کشور معامله می شود. در نتیجه می توان گفت آنچه اتفاق افتاده از نظر شفافیت و داشتن آمار مکتوب خوب است.

خشتی آرای گفت: این الزام در مورد سکه، طلای مذاب و مصنوعات ساخته شده از طلا و سایر فلزات گرانبها اعمال می شود، اما برای مصرف کننده نهایی اعمال نمی شود و هیچ اقدامی از سوی مشتریان انجام نمی شود، اما زمانی که مشتری می خواهد طلا را بفروشد، خریدار ( سندیکا ) باید ثبت تراکنش را در سیستم تکمیل کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا