سبک زندگی

اگر همسرتان این 9 نشانه را دارد، یعنی با فرد درستی ازدواج کرده‌اید!

در کل، ازدواج یک کار سخت و مهم است. پس از اتمام دوره شیفتگی و عاشقی اولیه (معمولا به عنوان مرحله ماه عسل شناخته می‌شود) به واقعیت می‌پردازیم و درک عمیق‌تری از شخصیت و مناسبت با شریک زندگی خود به دست می‌آوریم.

شناسایی نشانه‌هایی برای فهم اینکه طرف مقابل برای ازدواج مناسب است یا نه، ممکن است دشوار باشد. برای مثال، چه مقدار از خودمان باید فداکاری کنیم؟ علایق و سلیقه‌هایمان دقیقا باید همسو باشند؟ و اگر بیش از حد بحث میکنیم، آیا این به عنوان یک نشانه شمرده می‌شود؟

پیش از ازدواج، بهتر است این سوالات را به خود بپرسیم و به آن‌ها پاسخ دهیم. به علاوه، متخصصین نیز نشانه‌هایی برای شناسایی این موضوع ارائه داده‌اند.

شما می توانید حد وسط را پیدا کنید

کلید یک رابطه موفق آشتی است. کیت مویل، زوج‌درمانگر و مجری پادکست سلامتی می‌گوید: «ما همیشه بین نیازهای فردی و نیازهای مشترک در تضاد خواهیم بود و نباید انتظار داشته باشیم که در همه چیز هماهنگ یا توافق کامل داشته باشیم.» نحوه سازش و مذاکره با یک شریک، شاخص مهمی است که نشان می دهد چقدر با طرف مقابل همسو می شویم.

اگر همسرتان این 9 نشانه را دارد، یعنی با فرد درستی ازدواج کرده‌اید!

آنها به ما احساس خوبی می دهند

جیمز پریس، کارشناس روابط، می گوید: “شخص مناسب به ما قدرت می دهد تا به خودمان بیشترین اعتماد را داشته باشیم” و اضافه می کند: “این به ما اعتماد به نفس می دهد، تعریف می کند و به ما یادآوری می کند که چقدر شگفت انگیز هستیم.” اگر طرف مقابل مدام افکار و ظاهر ما را زیر سوال می برد، چراغ قرمز واضحی است که توقف می کنیم و به این معنی است که چیزی درست نیست. یا فرد مناسب برای ازدواج می خواهد که ما خوشحال باشیم و به خودمان شک نکنیم.

آنها شنوندگان خوبی هستند

یک شریک زندگی مناسب، با دقت به همه چیزهایی که ما می‌خواهیم بگوییم گوش می‌دهد، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا بحث برایش جذاب است یا نه. بنابراین، حتی اگر شخص دیگری به طولانی شکایت کند، این شخص همچنان به آن فرد گوش می‌دهد، چرا که برای او مهم است احساس کند که شنیده می‌شود و به او توجه می‌شود. توانایی در شنیدن و ارائه فضایی برای طرف مقابل برای حس کردن اینکه شنیده می‌شود، به کسی نشان می‌دهد که ارزش زمان و توجه طرف مقابل را قائل است.

باورهای اساسی در زندگی طرفین مشابه است

نیازی نیست دقیقاً همان علایق را داشته باشیم. در واقع، گاهی اوقات داشتن چیزی متفاوت به ما چیزی برای صحبت کردن می دهد. اما پاریس تاکید می‌کند که اگر قرار است بقیه عمر خود را با کسی بگذرانیم، باید مطمئن شویم که هر دو از نظر اهداف زندگی و ارزش‌های اصلی‌مان در یک صفحه قرار داریم. می گوید: طرفین عقد یک تیم هستند و باید در یک سطح باشند; این مستلزم آن است که هر دوی آنها با چیزهایی که در زندگی برایشان مهم است هماهنگ باشند. این ارزش ها ممکن است به کودکان، محل زندگی یا ترجیحات عمومی ما برای نحوه زندگی مربوط باشد. مهم نیست، اگر برای ما مهم است، باید برای شریک زندگیمان نیز مهم باشد.

وقتی مخالف هستید، استدلال های سالمی دارید

مشاجرات در ازدواج به معنی قطعی شدن رابطه نیستند. در واقع، با برخورد صحیح، می‌توانند برای طول عمر یک رابطه حیاتی باشند. خاطرات مویل، نشان می‌دهد که بحث و گفتگوی درست و هنرمندانه، باید جنبه‌ ضروری شراکت رابطه را تشکیل دهد. دلیل آن این است که هر بحثی به جنبه‌ی جدال کشیده نشود. با داشتن فرد مناسب، باید قادر باشیم نظرات مخالف و متفاوت را بیان کنیم، بدون اینکه رابطه ما به هر شکل از هم گسیخته شود و یا باعث جدایی شود. برای نجات رابطه، ما باید آموختن درک دیدگاه طرف مقابل را از ضروریات خود بدانیم. حتی اگر با دیدگاه آنها موافق نباشیم. این نشان می‌دهد که ما به شناخت گرایشات انسانی طرف مقابلمان، به عنوان اعضایی از یک رابطه، توجه داریم.

نترسیدن از حرف زدن

پاریس می گوید: «وقتی با فرد مناسبی هستیم، هیچ قضاوتی وجود ندارد، یا حداقل نباید باشد. ما باید احساس راحتی کنیم که خودمان باشیم و تمام جنبه های خود را آشکار کنیم. وقتی با فرد مناسبی هستیم، می توانیم در صورت بروز مشکل کمک بخواهیم و می دانیم که استراحت خواهیم کرد.

دریافت توجه بی‌دریغ

هیچ چیز بدتر از این نیست که در حین گفتگو با کسی باشیم و متوجه شویم که فرد مقابل در حال بالا و پایین کردن صفحه اینستاگرام خود است، به جای اینکه به ما توجه کند. در ارتباط انسانی، این بخش بسیار مهمی است که نشان دهنده ارزش ما در نظر شخص دیگر است. از اینرو، آن شخصی که در پیدا کردن همسر مناسب علاقه دارد، باید بیشتر به صحبت های ما توجه کند و نشان دهد که ارتباط ما برایش ارزشمند است.

خانواده و دوستان ما آن را دوست دارند

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر عزیزان ما رابطه خوبی با فردی که می خواهیم با او ازدواج کنیم، معمولا یک علامت مثبت است.

کارهای کوچک را برای ما انجام دهید

برای اینکه یک رابطه عاشقانه پایدار و خوشبختی داشته باشیم، نیازی نیست رفتارهای بزرگ یا چشمگیری انجام دهیم، بلکه گاهی اوقات کوچکترین حرکتها می‌تواند بیشترین تأثیر را در دل طرف مقابل بگذارد. با خرج کردن پول زیادی هم نیازی نیست نشان دهیم که به کسی فکر می‌کنیم. اگر چندین کار کوچک مانند ارسال پیام صمیمانه، هدیه‌ دادن شاخه گل یا پختن یک فنجان چای صبحگاهی را انجام دهیم، می‌تواند به مقدار قابل توجهی به رابطه‌مان کمک کند و احساسات شادابی و طولانی‌مدت برای هر دو طرف ایجاد کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا