سبک زندگی

11 ترفند کاربردی برای برخورد با افراد فضول!

همه ما گاهی اوقات با افرادی روبرو می شویم که دوست دارند در زندگی ما دخالت کنند. با این حال، ما می توانیم اجازه این کار را به آن ها ندهیم.

1- ببینید نیت آن ها خوب است یا بد

گاهی اوقات مردم نیت خوبی دارند، اما نحوه بیان کلماتشان مناسب نیست. سعی کنید دریابید که آیا او واقعاً لطف شما را می خواهد یا نه. شاید حقیقتی در سخنان او وجود داشته باشد. اما در عین حال ممکن است به خودش فکر کند و آنچه می گوید در مورد شما صدق نمی کند که اصلاً تقصیر شما نیست.

2- حدود مشخصی داشته باشید

قاطعانه بگویید که به موضوع بحث علاقه ای ندارید، مثلاً: «در مورد حقوقم صحبت نمی کنم». نه گفتن را یاد بگیرید و بدانید که حتی لازم نیست آن را برای دیگران توضیح دهید، مثلا: “نه، من را به کسی معرفی نکن.” علاوه بر این، خوب است که از حریم خصوصی خود محافظت کنید، به عنوان مثال، تلفن همراه خود را در جایی رها نکنید یا در رایانه های مشترک وارد حساب های کاربری خود نشوید، تا کسی به اطلاعات شخصی شما دسترسی نداشته باشد.

11 ترفند کاربردی برای برخورد صحیح با افراد فضول و مطلع!

3- آن را به خود نگیرید

بدانید که شما فقط می توانید اعمال و رفتار خود را کنترل کنید، نه رفتار دیگران را. بنابراین حتی اگر می دانید که آنها نباید چیزی می گفتند یا می پرسیدند، می توانید احساس خود را در مورد آن کنترل کنید. سعی کنید روی گفته های آنها تمرکز کنید، نه اینکه باید اتفاق می افتاد یا نه. مثلاً اگر یکی از شما می پرسد که چرا هنوز مجرد هستید، فکر نکنید مجرد بودن اشکالی دارد و باید زودتر ازدواج می کردید.

4- بی خیال باشید

افرادی هستند که نمی توانیم از آنها دور شویم و باید رابطه خود را با آنها حفظ کنیم، مثلاً با همکاران یا همسایگانمان. اگر آنها در زندگی شما جاسوسی می کنند، احتمالاً بهتر است تا زمانی که اوضاع از کنترل خارج نشود، آنها را نادیده بگیرید.

11 ترفند کاربردی برای برخورد صحیح با افراد فضول و مطلع!

5- مشکلات خصوصی خود را با آنها در میان نگذارید

اطلاعات شخصی شما به عنوان یک محرک برای افراد فضول عمل می کند، زیرا به محض اینکه چیزی در مورد شما می یابند، می خواهند نظر بدهند یا در مورد آن بپرسند. پس سعی کنید مسائل خصوصی تان را برای خودتان نگه دارید، حتی اگر در این مورد از شما سوال کردند، موضوع را عوض کنید. به عنوان مثال، اگر کسی از شما بپرسد: “چرا هنوز مجرد هستید؟” می‌توانید با گفتن «ممنونم که به من اهمیت می‌دهید» پاسخ دهید. علاوه بر این، با محدود کردن دسترسی آنها به حساب های رسانه های اجتماعی خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شخصی شما به راحتی قابل دسترسی نیست.

11 ترفند کاربردی برای برخورد صحیح با افراد فضول و مطلع!

6- با یک شوخی مودبانه مقابل آنها قرار بگیرید

درست است که نباید گستاخ باشید، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید با یک پاسخ کنایه آمیز پاسخ دهید. بعلاوه، می‌توانید ورق بزنید و بگویید: «نمی‌دانستم اینقدر به زندگی من اهمیت می‌دهی. آیا دلیل خاصی وجود دارد؟» این پاسخ ممکن است باعث عقب نشینی آنها شود، زیرا اکنون آنها هستند که با یک سؤال دشوار روبرو هستند.

7- با مهربانی واکنش نشان دهید

گاهی اوقات افراد به دلیل ناراضی بودن از زندگی خود در زندگی دیگران دخالت می کنند. به احتمال زیاد، مداخله در زندگی شما به آنها کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند. پس شاید بهتر باشد با آنها همدردی کنیم و به حرف هایشان گوش کنیم. مثلاً اگر به شما می گفتند زنت خیلی خوب بود چرا طلاقش دادی؟ می توانید مودبانه بپرسید: “آیا تجربه طلاق دارید که از آن پشیمان شوید؟”

11 ترفند کاربردی برای برخورد صحیح با افراد فضول و مطلع!

8- کمترین زمان ممکن را با آنها بگذرانید

ساده ترین راه برای برخورد با افراد فضول، به حداقل رساندن تعامل با آنهاست. اگر می توانید با آنها برخورد نکنید، همین کار را انجام دهید. در غیر این صورت، تعامل با آنها را به حداقل برسانید.

9- موضوع بحث را تغییر دهید

دروغ گفتن بعداً شما را به دردسر می اندازد، بنابراین یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از پاسخ به سؤالات کنجکاو، تغییر موضوع است. علاوه بر این، اگر کسی از شما سوالی در مورد چیزی می پرسد که برای پاسخ دادن به آن احساس راحتی نمی کنید، می توانید موضوع را تغییر دهید تا طرف مقابل را مجبور کنید به یک سوال پاسخ دهد. به عنوان مثال، اگر کسی از شما بپرسد: “چرا هنوز بچه دار نشدی؟” می توانید در پاسخ بگویید: یادم هست که شما هم 3 فرزند دارید، آنها الان چند سال دارند؟

11 ترفند کاربردی برای برخورد صحیح با افراد فضول و مطلع!

10- احساس خود را به آنها بگویید

مواجهه با دیگران و باز کردن قلب خود برای آنها ممکن است شما را آسیب پذیر نشان دهد، اما می تواند به هر دوی شما کمک کند. برخی از افراد ممکن است فکر کنند که به سادگی چیزی بی ضرر به شما می گویند و از درد و رنجی که کلماتشان برای شما ایجاد می کنند آگاه نیستند. اما اگر بعد از اینکه به آنها می گویید با حرف هایشان به شما آسیب می رسانند حالت تدافعی به خود می گیرند یا شما را سرکوب می کنند، این نشانه واضحی است که آنها از آن دسته افرادی هستند که باید از آنها دوری کنید.

11 ترفند کاربردی برای برخورد صحیح با افراد فضول و مطلع!

11- با شوخ طبعی برخورد کنید

اگر ترجیح می دهید راحت باشید و وجهه‌ی خود را حفظ کنید، از حس شوخ طبعی خود استفاده کنید. یک فرد فضول ممکن است نکته‌ی را نبیند یا کاملاً آن را نادیده بگیرد، اما حداقل می توانید به آن بخندید. به عنوان مثال، اگر از شما بپرسند “آیا با کسی قرار ملاقات داری؟” (یعنی داشتن یک رابطه عاشقانه با کسی)،” می توانید با گفتن این جمله پاسخ دهید: “من در آنجا یک خوراکی شیرین می بینم که واقعاً خوشمزه به نظر می رسد.”

11 ترفند کاربردی برای برخورد صحیح با افراد فضول و مطلع!

منبع: فرارو

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا