اخبار روز سینما

از نظر هوش مصنوعی این 10 فیلم، برترین فیلمهای تاریخ سینما هستند!

فناوری‌های جدید، به‌ویژه هوش مصنوعی، ماهیت فرآیندهای خلاقانه هنری را تغییر داده و همین امر منجر به گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در هنر شده است.

تأثیر هنر فناوری‌های جدید به‌ویژه هوش مصنوعی پیوسته در حال افزایش است و این روند رو به رشد قابلیت‌ها و قابلیت‌های جدید متعددی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

اگرچه رایانه ها نقش مهمی در پیشبرد فعالیت های خلاقانه مانند فیلم، موسیقی، معماری، هنرهای تجسمی و سایر زمینه های هنری داشته اند، اما محققان این حوزه معتقدند که ارتباط قوی تر بین رایانه و خلاقیت هنری وجود دارد.

یکی از آخرین فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی که معرفی شده است ChatGPT است که توسط گروه OpenAI منتشر شده است. ChatGPT یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی و ابزار پردازش زبان طبیعی است که به کاربران اجازه می‌دهد با یک ربات صحبت کنند و سؤال بپرسند.

برای استفاده از این امکان جدید به سراغ ربات ChatGPT رفتیم و از آن خواستیم تا 10 فیلم برتر تاریخ سینما را انتخاب کند. در زیر می توانید پاسخ ChatGPT به سوال قبلی را به ترتیب اهمیت مشاهده کنید:

ده فیلم برتر تاریخ سینما از نظر هوش مصنوعی:

1. «پدرخوانده» اثر فرانسیس فورد کاپولا

2. رستگاری در شاوشنک اثر فرانک دارابونت

3. «پدرخوانده 2» اثر فرانسیس فورد کاپولا

4. «شوالیه تاریکی» اثر کریستوفر نولان

5. «دوازده مرد خشمگین» ساخته سیدنی لومت

6. «فهرست شیندلر» اثر استیون اسپیلبرگ

7. ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه اثر پیتر جکسون

8.«داستان عامه پسند» ساخته کوئینتین تارانتینو

9. «فارست گامپ» اثر رابرت زمکیس

10. جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می زند اثر اروین کرشنر

این در حالی است که تعیین فیلم برتر تاریخ سینما یک موضوع نسبی است و به دلایل فرهنگی، هنری، تاریخی و حتی شخصی ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما در طول سالیان زیادی که سینما به عنوان هنری همچون مجسمه سازی حرکتی بوده است بسیاری از فیلم‌های برجسته ساخته و ماندگار شده‌اند. همچنین همیشه فیلم‌های جدیدی ساخته می‌شوند که در آینده ممکن است در لیست فیلم‌های برتر قرار گیرند و با این لیست متفاوت باشند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا