اخبار روز

یورگن کلوپ به استراحت نیاز دارد

عصر ایران; اهورای جهانیان – تیم فوتبال لیورپول پس از شکست سه بر صفر مقابل حریف ایتالیایی خود، عصر پنجشنبه در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا به مصاف آتالانتا خواهد رفت.

شاگردان یورگن کلوپ احتمالا شانس کمی برای جبران شکست سنگین بازی رفت و صعود به نیمه نهایی لیگ اروپا دارند. با وجود اینکه فوتبال یک بازی معجزه آسا است، لیورپول در یک دوئل بسیار حساس با نتیجه یک بر صفر مقابل کریستال پالاس که سه روز پیش تقریباً در انتهای جدول قرار داشت، شکست خورد و در نهایت صدرنشینی لیگ برتر را به منچسترسیتی واگذار کرد.

در پایان هفته سی و دوم لیگ برتر، لیورپول با 71 امتیاز در رده سوم و منچسترسیتی با 73 امتیاز در رده اول قرار دارند. آرسنال با 71 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

باخت عجیب لیورپول مقابل کریستال پالاس در حالی رقم خورد که روز قبل منچسترسیتی با نتیجه 5-1 تولون را شکست داد. کلوپ و بازیکنانش که در هفته CW مقابل منچستریونایتد متوقف شدند، به خوبی می دانستند که بهای امتیاز دادن به کریستال پالاس می تواند از دست دادن قهرمانی در پایان فصل باشد.

آنها نه تنها در خانه مقابل کریستال پالاس شکست خوردند، بلکه خوش شانس بودند که در نیمه اول گل دیگری دریافت نکردند. اما سوال اینجاست که چرا کار لیورپول به اینجا رسید؟

اگرچه می توان به مصدومیت و خستگی طبیعی ناشی از هفته ها کار سخت اشاره کرد، اما منچسترسیتی نیز با همین مشکلات مواجه است. تعداد مصدومان در من سیتی حتی بیشتر از لیورپول است و جدا از لیگ برتر انگلیس، آنها باید در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنند، نه در لیگ اروپا، جایی که در حال حاضر سطح پایین تری از فوتبال وجود دارد و حریفان آسان تری در برابر تیم های برتر وجود دارد. تیم های فوتبال اروپا

بنابراین مشکل شاگردان یورگن کلوپ احتمالاً از دست دادن قدرت ذهنی برای مبارزه تا آخرین هفته (یا حتی آخرین لحظه) برابر تیم وحشتناک منچسترسیتی است. گواردیولا می داند چگونه بازیکنانش را آماده مبارزه و ارائه بهترین بازی ممکن تا هفته آخر لیگ کند. علاوه بر این، او گنجینه ای از تاکتیک ها است و با بیرون کشیدن ایده های تازه از مخزن ذهن خلاق خود، کار را برای بازیکنانش آسان می کند.

غنای تاکتیکی افکار گواردیولا در مورد کلوپ و سایر مربیان نه در یک بازی، بلکه در طول 38 هفته لیگ مشهود است. گواردیولا در درجه اول یک “مربی لیگ” است، اما در سه سال گذشته او دو بار تیمش را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسانده و یک بار قهرمان این مسابقات شده است.

یورگن کلوپ به استراحت نیاز دارد

امسال عملکرد منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا به مراتب بهتر از عملکرد لیورپول در لیگ اروپا بود. این برتری به احتمال زیاد محصول برتری فکری است. آماده نگه داشتن همه این بازیکنان برای کسب دو جام مهم، لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا، کاری است که هیچ مربی نمی تواند انجام دهد. در رئال مادرید، زیدان با شخصیت کاریزماتیک خود مسئول اصلی این وظیفه مهم بود، در حالی که گواردیولا مسئول روانشناسی و ایده های تاکتیکی فراوانش بود.

در هر صورت لیورپول عصر فردا به مصاف آتالانتا می رود. خروج لیورپول از لیگ اروپا می تواند کار این تیم را در هشت هفته پایانی لیگ برتر انگلیس راحت کند. همیشه جنگیدن در یک جبهه آسانتر از دو جبهه است.

اما حذف از لیگ اروپا می تواند عواقب روانی منفی برای لیورپول داشته باشد. ماندن در این لیگ این امید را در بین بازیکنان لیورپول زنده نگه می دارد که اگر در پایان فصل موفق به کسب جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس نشدند، حداقل بتوانند جام لیگ اروپا را به لیورپول بدهند.

برای خود یورگن کلوپ، خداحافظی با لیورپول مطمئناً بسیار خوشایندتر از بازگشت دست خالی پس از قهرمانی در لیگ اروپا است. اما چهره کلوپ در بازی لیورپول و کریستال پالاس، چهره یک مربی خسته بود.

پل برایتنر، مدافع تیم ملی آلمان در جام جهانی 1982، پس از شکست تلخ تیم ملی آلمان در آن فینال تاریخی مقابل ایتالیا به خبرنگاران گفت: گاهی اوقات شما فقط می خواهید به خانه بروید و استراحت کنید.

پل برایتنر در مقابل پائولو روسی، فینال 1982

یورگن کلوپ به استراحت نیاز دارد

برایتنر که در این فینال تک گل آلمان را به ثمر رساند و در فینال 1974 نیز مهاجم بود. یکی او یکی از دو گل تیم ملی آلمان بود و همراه با بکن باوئر و گرد مولر، فینال جام جهانی 1982 را تجربه کرده بود.

یورگن کلوپ این روزها به وضوح خسته است. او 9 سال در لیورپول بوده و 8 سال است که در لیگ برتر با گواردیولا رقابت می کند. مدیریت لیورپول به خودی خود کار سختی است، چه رسد به اینکه آن را هر سال در برابر هیولایی مانند گواردیولا انجام دهیم!

خستگی که منجر به بی تفاوتی یورگن کلوپ شد، زمانی که کریستال پالاس دروازه این تیم را در زمین لیورپول باز کرد، به وضوح مشهود بود. سه روز پیش پالاس در دقیقه 11 بازی با خندیدن یورگن کلوپ در کنار زمین دروازه لیورپول را باز کرد. انگار انرژی عصبانی شدن و حرص خوردن به خاطر ضعف خط دفاعی تیمش را نداشت. خندید و سخت نگرفت و در آخر وقتی باختند، مربی کریستال پالاس را خیلی شل و با خنده بغل کرد، انگار سه امتیاز خیلی مهم را از دست داده اند.

کلوپ می داند که کارهای مهمی در لیورپول انجام داده است. او پس از سی سال این تیم را قهرمان انگلیس و پس از چهارده سال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کرد. علاوه بر این، او یک تیم درجه یک ساخته است که تمام دنیا دوست دارند بازی هایش را دنبال کنند.

با لیورپول، یورگن کلوپ افتخارات زیادی دریافت کرد. از دو بار قهرمانی در جام اتحادیه تا قهرمانی در جام حذفی (2022) تا قهرمانی در سوپرجام اروپا (2019) و جام باشگاه های جهان (2019) تا دو بار بهترین سرمربی سال فوتبال جهان (2019 و 2020) و بهترین سرمربی لیگ برتر (2020 و 2022) و البته دو بار نایب قهرمان لیگ قهرمانان (2018 و 2022) و یک بار نایب قهرمان لیگ اروپا (2016) و …

“آقای معمولی” که از قضا بسیار خاص و ممتاز است، مشخصا خستگی 9 ساله در لیورپول را به دوش می کشد و می خواهد آن را رها کند و مدتی استراحت کند. حداقل یک سال.

خیلی خوب بود که یورگن کلوپ پس از قهرمانی در لیگ برتر و لیگ اروپا از لیورپول خداحافظی کرد. اما به نظر می رسد نباید امید زیادی به قهرمانی لیورپول یورگن کلوپ در این دو جام داشته باشیم. او در چند هفته آینده تیمش را به زیبایی همیشه رهبری خواهد کرد و سپس مانند پل برایتنر به خود اجازه استراحت بسیار لازم را می دهد. تاریخ لیورپول با یورگن کلوپ زیباتر شد. همین بس که قدردانی همیشگی باربران قرمزپوش از این مربی شوخ طبع و سرحال آلمانی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا