اخبار روز

گروه هفت نفره قصد دارد برنامه های موشکی و پهپادی ایران را محدود کند

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تصمیم گرفتند تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند و با همکاری نزدیک توانایی ایران در دستیابی، تولید یا انتقال تسلیحات را تضعیف کنند.

به گزارش ایسنا، نشست بروکسل، اولین نشست سران 27 کشور اتحادیه اروپا پس از عملیات ایران، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری تهران در دمشق که بیش از 6 روز به طول انجامید، برگزار می شود. چند ماه پس از جنگ بین رژیم صهیونیستی و غزه.

با وجود تحریکات صهیونیست ها، رهبران اتحادیه اروپا در 13 آوریل با محکوم کردن استقرار ایران، بر پایبندی خود به “امنیت” رژیم صهیونیستی تاکید کردند و از همه طرف ها خواستند از تنش های بیشتر از جمله در لبنان جلوگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز شنبه و یکشنبه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد. از جمله شلیک ده ها راکت و پهپاد به اهداف در مناطق اشغالی پاسخ داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره 2 خود با اشاره به انهدام اهداف مهم نظامی ارتش ترور صهیونیستی در اراضی اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا از هرگونه حمایت و دخالت در لطمه زدن به منافع ایران تاکید کرد: هرگونه تهدید از سوی ایران ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزرای گروه 7 آمده است: ما متعهد به هماهنگی نزدیک برای تضعیف توانایی ایران برای دستیابی، تولید یا انتقال سلاح هستیم.

چارلز میشل، رئیس اجلاس سران نیز در اظهاراتی ضدایرانی گفت: ما فکر می‌کنیم که انجام هر کاری برای منزوی کردن ایران بسیار مهم است: هدف تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی، شرکت‌هایی است که در منطقه فعالیت می‌کنند. ما در تولید پهپاد و موشک فعال هستیم.»

اولاف شولتز، صدراعظم نیز گفت که مهم است که تل آویو “با حمله گسترده خود پاسخ ندهد.”

پیش از مذاکرات گروه 7، ایتالیا به طور جداگانه در مورد تحریم‌هایی علیه تامین‌کنندگان تسلیحات مرتبط با حملات به اسرائیل و همچنین کسانی که پشت حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ بودند، بحث کرد.

از سوی دیگر آلمان، فرانسه و چندین کشور اتحادیه اروپا می خواهند طرحی را برای محدود کردن عرضه پهپادها به روسیه و همچنین محدود کردن برد موشک ها و اندازه تجهیزات در دست گروه های مقاومت در منطقه غرب آسیا تدوین کنند.

بلژیک از اعمال تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران ایران حمایت کرد، اما شولتز گفت که این امر مستلزم بررسی قانونی بیشتر است. دیپلمات ارشد اتحادیه همچنین گفت که این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که یک نهاد ملی در اتحادیه اروپا به این نتیجه برسد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا