اخبار روز

کشف حیوانی با 170 چشم در سواحل چین (+عکس)

بر اساس مطالعه ای که در 12 آوریل در مجله معتبر Zoosystematics and Evolution منتشر شد، محققان در سال 2023 از سواحل سنگی Huidong در چین بازدید کردند تا حیات دریایی را در منطقه جزر و مدی مطالعه کنند.

به گزارش فرادید، در این مطالعه، محققان سه کرم کوچک و «مسطح» پیدا کردند. وقتی آنها نگاه دقیق تری به این موجودات دریایی انداختند، متوجه شدند که گونه جدیدی را کشف کرده اند که قبلاً به طور علمی توصیف نشده بود. حیوانی به نام Prosthiostomum huidongense یا کرم دریایی Huidong.

طبق این مطالعه، طول کرم‌های پهن دریایی می‌تواند به حدود نیم اینچ برسد. آنها بدنی بیضی شکل کشیده با انتهای گرد دارند. تصاویر منتشر شده توسط محققان شکل کلی بدن و رنگ صورتی کرم ها را نشان می دهد.

بر اساس این مطالعه، گونه جدید مانند سایر کرم های مسطح دریایی در همین خانواده دارای اندام های تناسلی نر و ماده است. با این حال، نکته جالب این است که به گفته محققان، کرم های دریایی Huidong حداقل 170 چشم روی سر خود دارند. اکثر این چشم ها، حداقل 140 چشم، در نواری به شکل رنگین کمان در نزدیکی بالای سرشان قرار دارند.

چشم های باقی مانده، بین 30 تا 40، به صورت جداگانه در یک محیط V شکل معکوس گروه بندی می شوند. این چشم ها مانند نقاط سیاه و کوچکی به نظر می رسند و تا حدودی شبیه خال های مادرزادی روی بدن کرم هستند.

کشف حیوانی با 170 چشم در سواحل چین (+عکس)

نقاط سیاه و پررنگ در تصویر سمت راست، چشمان حیوان هستند. نمودار سمت چپ محل دقیق چشم ها را در بدن حیوان نشان می دهد.

گونه جدید متعلق به گروهی از کرم‌های مسطح دریایی است که معمولاً پلی‌کلاد نامیده می‌شوند. Polyclads کرم های درنده ای هستند که از سخت پوستان، صدف ها و دیگر جانوران دریایی تغذیه می کنند. کرم های پهن دریایی Huidong در زیر صخره ها در منطقه جزر و مدی ساحل یافت شدند.

محققان گفتند که این گونه جدید را بر اساس منطقه Huidong که در آن کشف شد، نامگذاری کردند، تنها منطقه ای که تاکنون در آن یافت شده است. تجزیه و تحلیل DNA نشان داد که گونه جدید دارای حداقل 20 درصد واگرایی ژنتیکی با سایر گونه های مرتبط است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا