اخبار روز

چرا صبح ها لاغرتر از بقیه روزها هستیم؟/سه شنبه بهترین روز برای وزنه برداری است

فرهاد طالبیان: برخی معتقدند که سه شنبه بهترین زمان برای وزن کردن است. زیرا اواسط هفته بهترین فرصت است تا ببینید از اواخر هفته گذشته تا اواسط این هفته با خود چه کرده اید و برنامه تمرینی و تغذیه خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

اگر یک شبه احساس اضافه وزن کردید نگران نباشید. این افزایش وزن ناگهانی می تواند ناشی از نفخ یا احتباس آب مربوط به خوردن غذاهای غنی از سدیم، عدم تحرک طولانی مدت، تغییرات هورمونی و سندرم پیش از قاعدگی (PMS) باشد. [در خانم‌ها] است. یبوست همچنین می تواند منجر به افزایش وزن ناگهانی شود.

وقتی اول صبح در آینه نگاه می کنید، شکمی را خواهید دید که صاف تر از هر زمان دیگری از روز است. علت آن این است که در هنگام استراحت شب مانند روزه است و در این چند ساعت تمام غذا هضم شده و دلیلی برای گاز و نفخ نیست.

علاوه بر این، بدن در شب، حتی زمانی که ادرار یا تعریق وجود ندارد، آب زیادی از دست می دهد. این عوامل بر ظاهر لاغرتر و کاهش وزن در ابتدای روز تأثیر می گذارد.

این آب از طریق پوست، تنفس و عملکردهایی مانند پمپاژ خون و اکسیژن رسانی به اندام های داخلی از دست می رود. در واقع 80 درصد کاهش وزن صبحگاهی به همین دلیل است.

منابع: قوی زنده ، گزارش های مصرف کننده

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا