اخبار روز

رئیس اتحادیه طلا: طی چند روز آینده افزایش قیمتی نخواهیم داشت!

به گزارش پی ام آپ، افت بیش از 3.5 میلیون تومانی سکه و 269 هزار تومانی قیمت طلا در روزهای اخیر این سوال را در اذهان عمومی ایجاد کرد که احتمال کاهش قیمت ها و در پی انتشار اخبار مثبت سیاسی وجود دارد؛ یا بازار به شرایط قبلی باز نمی گردد. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند این خبر هنوز به حدی نرسیده که بازار با واکنش شدید قیمتی مواجه شود. به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، معتقدم با این خبر تغییری در قیمت ها نخواهیم داشت، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: یکی از دلایل کاهش قیمت در هفته گذشته نوسانات و کاهش میانگین 33 دلاری قیمت جهانی طلا در هر اونس بوده است. البته در پایان هفته اونس طلا به قیمت های قبلی بازگشت و متعادل شد.

وی می افزاید: از سوی دیگر نوسانات و کاهش قیمت ارز بر قیمت طلا و ارز تاثیر داشت. همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی مربوط به سفر سلطان عمان و خبر انتشار ارزهای بلوکه شده ایران بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش تقاضا در بازار می گوید: در 15 روز گذشته با کاهش تقاضا مواجه بودیم. چرا که ثبت نام خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه خودرو تاثیر بسزایی در کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه داشت.

بذرافشان تصریح می کند: در روزهای اخیر مردم برای ثبت نام خودرو اقدام به فروش طلا و سکه می کردند و همه اینها باعث کاهش قیمت طلا و سکه شد.

وی با اشاره به کاهش 2 تا 7 درصدی قیمت طلا و ارز در بازار خاطرنشان می کند: فکر می کنم دیگر نمی توانیم افت خاصی در بازار داشته باشیم.

بازار به کدام سمت می‌رود؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می گوید: از ابتدای سال تاکنون کاهش قیمت عمدتاً 2 تا 7 درصد بوده است. در یک دوره کاهش قیمت به دلیل ماه رمضان و بخشی به دلیل کاهش تقاضا بوده است. اما به نظر من این هفته کاهش قیمت خاصی نداریم. ما حتی قیمت را افزایش نمی دهیم.

بذرافشان می افزاید: با توجه به ثبات در بازار، احتمال کاهش مجدد قیمت ها کم است و می توان شاهد همین نوسانات 2 تا 5 درصدی و حتی کمتر، کاهش 1 تا 3 درصدی در بازار بود. بازار.

در این بیانیه آمده است: نباید منتظر کاهش شدید قیمت طلا و ارز باشیم. با توجه به کاهش قابل توجهی که در دو هفته گذشته در بازار با آن مواجه بوده ایم.

آیا قیمت سکه به زیر کانال 30 میلیون تومان می رسد؟

وی در پاسخ به سوال رئیس صنف طلا و جواهر با توجه به اینکه قیمت سکه در آستانه 30 میلیون تومان است، آیا احتمال سقوط قیمت به زیر این کانال وجود دارد؟ می گوید: این احتمال خیلی کم است. همچنین باید شاهد ثبات 2 ماه اخیر باشیم. در 2 ماه گذشته بین 30 میلیون و 500 هزار تومان تا 32 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یا کاهش قیمت ارز داشتیم. هر گرم طلای 18 عیار از 2 میلیون و 650 هزار تومان تا 2 میلیون و 520 هزار تومان در نوسان بوده است.

بذرافشان می افزاید: این ثبات قیمت را در دو ماه و نیم گذشته در بازار شاهد بودیم و قیمت ها به ثبات رسیده است. زمانی که قیمت ها تثبیت شود و ثبات نسبی داشته باشد، امکان تغییر قیمت را نخواهیم داشت.

احیای برجام چه تاثیری بر بازار طلا و سکه دارد؟

تیتر اتحادیه طلا و جواهر درباره تاثیر احیای برجام بر بازار طلا و ارز می گوید: اخبار مثبت یا منفی سیاسی و اقتصادی بالاخره در زمان خود بازار طلا، ارز و ارز را تحت تاثیر قرار داده است، اما با توجه به اینکه اکنون شرایط مساعد و اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت است.

بذرافشان می افزاید: باید به زمان و مرحله اعلام خبر دقت کنید. در حال حاضر با این خبر بعید می دانم شاهد تغییر قیمت باشیم. مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

وی می گوید: معتقدیم طی چند روز آینده افزایش قیمتی در بازار وجود نخواهد داشت و کاهش قیمت حدود 1 تا 3 درصد خواهد بود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا