اخبار فناوری و تکنولوژی

خبر خوش برای کاربران/ ویژگی جدید اندروید همه را شگفت زده کرد!

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، گوگل درباره نسخه جدید اندروید خبر‌های خوشی را به مردم گفتند. ممکن است به کاربران امکان مشاهده وضعیت باتری در نسخه بعدی اندروید را بدهد.

به نظر می رسد اندروید 14 ویژگی «API Management Battery» را به جدیدترین نسخه خود اضافه کرده است. به این ترتیب کاربران می توانند سلامت باتری موبایل خود را زیر نظر داشته باشند. این ویژگی همچنین برخی از ویژگی های مفید دیگر را ارائه می دهد.

APIهای جدید برای ارائه اطلاعات مفیدی مانند محاسبه چرخه شارژ، وضعیت شارژ، تاریخ تولد، تاریخ اولین استفاده، سیاست شارژ و مهم‌تر از همه، وضعیت سلامت باتری استفاده می‌شوند.

در حال حاضر، Battery Management API فقط در تلفن‌های Google Pixel دارای Android نسخه 14 بتا 2 یا بالاتر در دسترس است.

یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار با کمک این API یک برنامه نشانگر وضعیت باتری منبع باز به نام Batt توسعه داده است. این برنامه به کاربر کمک می کند تا آماری از وضعیت باتری خود داشته باشد.

البته ممکن است اطلاعات ارائه شده در مورد وضعیت باتری کاملا صحیح نباشد. با این حال، زمینه را برای Google فراهم می کند تا در نهایت یک ویژگی ردیابی سلامت باتری خود را که احتمالاً در برنامه تنظیمات یافت می شود، راه اندازی کند.

از طرف دیگر، متأسفانه ممکن است گوگل این ویژگی را در نسخه بعدی اندروید 14 ارائه نکند و در عوض آن را به اندروید 15 اضافه کند. مدتی است که کاربران درخواست اضافه شدن این ویژگی را دارند، بنابراین انتظار می رود این ویژگی اضافه شود و در آینده نزدیک منتشر می شود.

خبر خوش برای کاربران/ ویژگی جدید اندروید همه را شگفت زده کرد!

منبع: اقتصاد 100

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا