اخبار روز

پیش بینی متفاوت قیمت مسکن در سال 1403


به گزارش مانیبان به نقل از مگتو، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک به تشریح وضعیت بازار املاک در سال جدید پرداخت.

داود بیگی نژاد با اشاره به وضعیت بازار املاک می گوید: سال گذشته 50 درصد افزایش قیمت تمام شده داشتیم و میانگین قیمت فروش آپارتمان نیز 70 درصد افزایش یافت.

وی افزود: در عین حال تعداد ساختمان های احداث شده نسبت به سال 1401 کمتر از نیاز بازار بوده و حجم معاملات و تعداد قراردادها نیز تقریباً 60 درصد کاهش داشته است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: این نگاهی اجمالی به بازار املاک در سال 1402 است که اگر همه اینها را کنار هم بگذاریم متوجه می شویم که هم قدرت خرید به شدت کاهش یافته است و هم سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات. کاهش یافته. .

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: وقتی می گوییم تیراژ تعداد آپارتمان های ساخته شده کم است به این دلیل است که متاسفانه میزان سرمایه گذاری در این بخش کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهد هستیم که تعداد معاملات خرید آپارتمان که راستی آزمایی کردیم 60 درصد کاهش داشته که نشان می دهد قدرت خرید کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با پیش بینی وضعیت بازار مسکن در سال 1403 گفت: واقعیت این است که بخشی از قیمت مسکن به عرضه و تقاضا مربوط می شود اما نهاده های ساخت و ساز و عوامل تولید مسکن پارامترهایی که قیمت آپارتمان را تعیین می کنند.

بیگی نژاد اضافه کرد: در این میان سرانجام برخی از اتفاقات مهم در سال 1403 اقتصاد ایران و جهان را به چالش می کشد. در اقتصاد ایران بالاخره امسال کسانی که در مجلس رای آوردند در مجلس حضور پیدا می کنند و باید دید چه مسیری را برای اهداف دولت در حوزه املاک ترسیم می کنند.

وی بیان کرد: همچنین باید دید بازارهای موازی با حوزه مسکن به چه سمت و سویی می روند و چه کاهش یا جهشی را در پیش خواهند گرفت که قطعا قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار می دهد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا