اخبار روز

در مصرف برق صرفه جویی کنید تا پاداش نقدی بگیرید!

به گزارش پی ام آپ، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق وی گفت: همزمان با اولین روز اجرای طرح ملی پاداش صرفه جویی در مصرف برق شاهد کاهش 4 درصدی مصرف در پیک بار بودیم.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه از ابتدا دولت سیزدهم، نیروگاهی با ظرفیت 9000 مگاوات وارد مدار شد، گفت: طرح های مدیریت بار هنوز اجرایی نشده است و تنها دلیل کاهش مصرف برق در روز اول اجرای طرح پاداش دادن است. خانه ها مشتریان برق

وی همچنین هدف وزارت نیرو از این پروژه را چشم انداز عنوان کرد وزارت نیرو کوتاه مدت نیست و هر چه مشترک بتواند مصرف خود را کاهش دهد، از این پاداش بیشتر بهره مند خواهد شد و حتی اگر مشترکی کاربر سنگینی بوده باشد، امسال ممکن است در این طرح شرکت کند.

سخنگو صنعت برق در خصوص قیمت تمام شده برق نیز اظهار داشت: هزینه برق با سوخت یارانه ای حدود 400 تومان و با قیمت سوخت بدون یارانه حدود 3 هزار تومان است اما به طور متوسط ​​حدود 200 تومان از مشترکان دریافت می شود.

رجبی مشهدی درباره مشترکانی که در سال گذشته با طرح پس انداز و پاداش خانگی همکاری کردند، گفت: 10 کیلووات ساعت پاداش. صرفه جویی در امسال برای مشترکان کم مصرف مانند 40 کیلووات ساعت سال گذشته است، بنابراین امسال مشوق های بیشتری برای مشارکت بیشتر در این طرح وجود دارد.

وی درباره طرح جابجایی محموله های صنعتی نیز گفت: از 600 هزار مشترک صنعتی، 580 هزار واحد صنعتی محدودیتی نخواهند داشت و تنها 20 هزار واحد صنعتی در نیم روز بر اساس برنامه های از پیش اعلام شده در طرح جابجایی بار شرکت می کنند و در صورت روز ویژه هفته به یک مکان صنعتی اعلام شده است تا پایان شهریور ماه در همان روز اعمال می شود.

رجبی مشهدی بیش از 440 صنعت بزرگ انرژی بر همچنان گفت: برنامه های ویژه ای برای این صنایع با وزارت حراست هماهنگ شده است تا کمبودی در تولیدات مانند سیمان نداشته باشیم. فولاد و مشتقات پتروشیمی آنها در کشور وجود ندارند.

بعد حمیدرضا پیرپیران قائم مقام هماهنگ کننده توزیع توانیر درباره نحوه دریافت پاداش مشترکان نیز گفت: به کاهش مصرف مشترکان نسبت به سال گذشته پاداش تعلق می گیرد.

پیرپیران با بیان اینکه 4 منطقه گرم و یک منطقه معمولی در سراسر کشور داریم، افزود: به عنوان مثال در مناطق عادی مانند تهران که الگوی 300 کیلووات ساعت در ماه است، اگر مشترکان بتوانند 50 درصد مصرف خود را کاهش دهند، توسط آنها کاهش می یابد. 2000 تومان کاهش به ازای هر کیلووات ساعت و 1000 تومان پاداش 50 درصدی به مدل دریافت کنید.

وی ادامه داد: اگر مشترکی در منطقه عادی در سال گذشته 400 کیلووات ساعت در ماه مصرف کرده باشد و امسال مصرف را به 250 کیلووات ساعت در ماه افزایش دهد، در مجموع 175 هزار تومان در کوپن پس انداز آنها در قبض برق لحاظ می شود، هرچند به نظر می رسد. برای راه حل های جدید برای ما به مشترکین پاداش پرداخت می کنیم تا سود بهترین باشد.

پیرپیران با بیان اینکه الگوی مصرف برق در مناطق مختلف بسته به منطقه جغرافیایی متفاوت است، تصریح کرد: در مناطق جنوبی الگوی مصرف 3000 کیلووات ساعت است در حالی که این میزان برای مناطقی مانند تهران 300 کیلووات ساعت است.

معاون توزیع توانیر در خصوص امکان کاهش مصرف برای همه مشترکان گفت: در مناطق عادی که اغلب از چیلرهای آبی به عنوان سیستم خنک کننده استفاده می شود، استفاده از چیلرهای آبی باعث کاهش 50 درصدی مصرف برق چیلر می شود. مشکل، خاموش کردن لامپ های اضافی و غیره، می توانید از این جایزه لذت ببرید.

پیرپیران در خصوص مناطق گرمسیری نیز با بیان اینکه امکان بهره مندی از پاداش پس انداز بیشتر برای مشترکین این مناطق وجود دارد، اضافه کرد: در صورت استفاده مشترکین از چند کولر گازی، تنها یک دستگاه باید خاموش یا در ساعات خاصی باشد. روزی که کولر گازی خود را خاموش می کنند، می توانند از پاداش قابل توجهی برخوردار شوند.

وی درباره تحلیل پتانسیل کاهش مصرف با اجرای این طرح گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده امکان کاهش مصرف برق تا 2 هزار مگاوات با اجرای این طرح ها وجود دارد که در مجموع 3 برابر خواهد شد. هزار میلیون کیلووات ساعت در فصل گرم سال.

پیرپیران درباره نحوه مشاهده میزان مصرف برق و پاداش پس انداز گفت: پیامک قبض برقی که برای مشترکین ارسال می شود دارای آدرس اینترنتی است که از طریق آن قابل دسترسی است نرم افزار برق من، جزئیات مصرف برق را بررسی کنید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا