اخبار روز

وعده ی جدید قالیباف برای مهار تورم! /جزییات خبر


محمد باقر قالیباف وی امروز پنجشنبه (چهارم خرداد) در مراسم افتتاحیه فرودگاه شهدای گناباد گفت: اگرچه با ساخت بسیاری از فرودگاه های امروز در کشور موافق نیستم اما به دلیل بحران های طبیعی است که در کشور رخ می دهد. فرودگاه گناباد در آن نقطه برای کشور لازم است.

گفت: حتماً فرودگاه گناباد کمک بزرگی است. توسعه و پیشرفت منطقه و شهرهای اطراف این فرودگاه می تواند 10 تا 11 شهر را پوشش دهد پوشش قرار دادن

رئیس مجلس وی با بیان اینکه فرودگاه گناباد فرصت بسیار خوب و بی نظیری برای منطقه است، گفت: زمانی که بتوانیم پیشرفت کنیم و رشد سرعت بخشیدن به تولید و مشکلات آن را برطرف کنید تا همه ما در مورد همه مسائل به ویژه بخش اقتصادی به یک درک مشترک برسیم.

وی گفت: اگر کسی در اقصی نقاط کشور بخواهد فقط به فکر شهر خود و مرکز استان باشد، هرگز نمی توانیم جلو برویم و این باعث می شود پروژه ای مانند این فرودگاه 30 سال طول بکشد. ”

قالیباف با اعلام اینکه ساخت و تکمیل چنین فرودگاهی با این مختصات اگر 27 سال دیگر طول بکشد نباید بیش از سه سال طول بکشد، افزود: نباید اجازه دهیم مقصد ما این باشد.

وی با بیان اینکه فرصت های بسیار خوبی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه حدود 15 هزار کیلومتر راه آهن در کشور داریم اما امروز از 4 هزار کیلومتر آن به هیچ عنوان استفاده نمی شود و حتی برای نگهداری آن باید هزینه اضافی پرداخت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی وی افزود: اگر به جای این کریدور 4000 کیلومتری دو باند شمال به جنوب بسازیم، ساخت چنین فرودگاهی 3 سال بیشتر طول نمی کشد. اما اگر نکنیم و تولید کنیم می توان اگر این کار را نکنیم نتیجه آن پروژه هایی می شود که باید 30 سال وقت بگذاریم و بعد از این مدت نتوانیم از آنها استفاده اقتصادی کنیم.

گفت: امروز ما به یک نگاه مشابه نیاز داریم. دوران دفاع مقدس ما هستیم، در آن زمان هیچکس فکر نمی کرد که می توانیم دشمن ائتلاف همه دشمنان باشیم. انقلاب اسلامی از شر آن خلاص شویم.

قالیباف خاطرنشان می کند: امروز در عرصه اقتصادی باید نگاه و باور به زمانه داشته باشیم دفاع مقدس وی گفت: اگر آن 4 هزار کیلومتر راه آهن را در این مسیر قرار می دادیم، نه تنها سرعت قطارهای باری با حداقل ظرفیت 5 تا 6 کیلومتر در ساعت می شد، بلکه می توانستیم صدها میلیون تن کالا جابه جا کنیم. . .

وی تصریح کرد: قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب جهان نعمت و ظرفیت بزرگی است.

رئیس شورا اسلامی گفت: حتما درآمد این قسمت خیلی بیشتر از درآمد است. نفت و گاز ایجاب می کند همه دور هم جمع شویم و مصلحت را در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: هر چند 19.5 درصد ذخایر روغن و گاز جهان در ایران و ما رتبه اول جهان را داریم، اما متاسفانه به یک دلیل مشخص برق در تابستان و گاز در زمستان مشکلات زیادی برای صنایع پیش می آید.

قالیباف با اشاره به اینکه با وجود اینکه روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز تولید می کنیم اما در زمستان گاز نداریم، افزود: اگرچه فولاد و پتروشیمی آنها به دلیل کمبود گاز قطع می شوند، اما در عوض چهار بار استاندارد ما در دنیا مصرف گاز داریم.

وی گفت: نوع استفاده از این منابع به دلیل ضعف مدیریتی به بدترین شکل ممکن است، این امکانات باید به بهترین نحو ممکن برای مردم هزینه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ادامه داد: دولت و مجلس در برنامه هفتم عزم خود را جزم کرده اند که در این راستا گام بردارند، من قول می دهم در برنامه هفتم کشور در یک برنامه پنج ساله به ثبات اقتصادی برسد.

و افزود: اگر نتوانیم گران و تورم اگر بر همین مسیر غلبه کنیم و ادامه دهیم، نمی توانیم بر مشکلات فائق آییم، این موضوع توجه ویژه ای می طلبد.

قالیباف تاکید کرد که مشکلات آب شرب و شرایط مردم منطقه را به طور ویژه پیگیری خواهد کرد.

وی گفت: تلاش می کنیم با موتورهایی که در برنامه هفتم در نظر گرفته شده مشکل را حل کنیم.

در پایان یک سری از خانواده شهدا تجلیل شدند.

با انجام عملیات موفقیت آمیز پرواز چک سه شنبه هفته جاری در فرودگاه گناباد، صبح امروز هواپیمای ناو هواپیمابر رئیس مجلس و وزیر حمل و نقل و توسعه شهری در گناباد به زمین ملاقات.

عملیات اجرایی فرودگاه گناباد در 30 سال گذشته در زمینی به مساحت 380 هکتار و با هزینه 6700 میلیارد ریال به پایان رسیده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا