اخبار روز سینما

انتقاد عجیب و اشتباه مسعود فراستی در مورد فیلم (( جنگ جهانی سوم ))خشم کاربران را برانگیخت!

دو اشتباه جدی و غیر قابل توجیه مسعود فراستی در نقد فیلم «جنگ جهانی سوم» او را با انتقادات تند منتقدان و یکی از مجریان سابق تلویزیون مواجه کرد.

مسعود فراستی که مدتی است به نقد و بیان نظرات خود درباره فیلم های سینمایی پرداخته است، اواخر هفته گذشته ویدئویی را در نقد فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» منتشر کرد. ویدئویی که باعث شد به دلیل دو گاف بزرگ و نابخشودنی در آن مورد انتقاد منتقدان و یکی از مجریان سابق تلویزیون قرار گیرد.

اولین اشتباه نابخشودنی فراستی، تماشای نسخه غیرقانونی و غیرمجاز «جنگ جهانی سوم» است. در واقع او به جای تماشای این فیلم در اکران سینما، نسخه دانلود شده و غیرقانونی این فیلم را تماشا کرده است.

این اشتباه مبنای اشتباه بزرگ و عجیب شما شده است. نسخه ای که فراستی ندید از سایتی به نام «برای ایران» دانلود شد. لوگوی این سایت در گوشه تصویر حک شده است و منتقد این عنوان را مبنای نقد خود قرار داده و بر اساس آن به تحلیل محتوای فیلم پرداخته است. او بر این اساس فیلم «جنگ جهانی سوم» را مدافع اندیشه های هیتلر دانست و آن را اثری ضد ایرانی ارائه کرد. وی گفت: از نظر اندیشه سیاسی، فیلم ندانسته طرفدار هیتلر است، خیلی خیلی قوی است که زیر هر پلان فیلم بنویسید به نام ایران، اگر اصلاً ایران را درک نمی کنید. و برای جشنواره های بین المللی درب و داغان ساخته شده است.

کیوان کثیریان رئیس سابق انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در واکنش به این اشتباه فاحش مسعود فراستی در صفحه خود پستی را منتشر کرد و نوشت: آقای باسواد دوباره اشتباه کرد و چه بزرگ، رفت دانلود کرد. فیلم “جنگ جهانی 3” که از یک سایت غیرقانونی روی اکران شده و لوگوی سایتی به نام “به نام ایران” را روی اکانت فیلم گذاشته و فکر کرده که کارگردان نوشته “به نام ایران” “. ایران” در فیلمش حالا این منتقد باسواد ما در نقدش برای کارگردان فیلم که ایران را نمی شناسد دلش می سوزد و با همین واقعیت فیلم را نقد می کند.

علیرضا معجم دیگر منتقد سینما با اشاره به گاف فراستی نوشت: مسعود فراستی تمام شد، آنچه می بینید جنازه منتقدش است، پیکری که آخرین نفسش را داده است، اگر معتقدید «السعید» زنده است من به شما می گویم ال سعید مرده است و لشکر پیروانش از مردی سوار بر اسب دستور می گیرند.

اما آرش ظلی پور مجری سابق تلویزیون جالب ترین واکنش را به این ماجرا داشت و در سال 1396 برنامه ای با عنوان «من وشم» با حضور ظلی پور به صورت زنده از شبکه او پخش شد. مسعود فراستی در یکی از قسمت ها مهمان این برنامه بود اما در اواسط برنامه با اعتراض به محتوای سوالات مجری استودیو را ترک کرد. اقدامی که در نهایت سرزنش و محرومیت ظلی پور را به همراه داشت. حالا با گذشت 5 سال از آن ماجرا، این مجری سابق تلویزیون با انتشار پستی در صفحه خود با اشاره به اتفاقات آن برنامه، به باگ جدید مسعود فراستی اشاره کرد و نوشت: بعد از آن برنامه به من گفتی خاله زنک، گفتی. من که چیزی نمی فهمی سکوت کردم و بالاخره تو به من گفتی “بی سواد” اشتباه امروزت ثابت کرد که باسواد بودن فحش دادن به دیگران و زمین گذاشتن آنها نیست من پنج سال صبر کردم تا به دیگران ثابت کنم که تو بی سواد هستی. “

واکنش به اشتباه مسعود فراستی ادامه دارد. او هنوز به این واکنش ها واکنشی نشان نداده است. او در سال ۱۳۹۸ پس از خواندن اشتباه شاهنامه فردوسی در برنامه «کتاب باز» با انتشار ویدئویی مجبور به عذرخواهی شد. حال باید دید در پاسخ به این حملات چه اتفاقی خواهد افتاد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا