اخبار روز

واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتین

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعاهای بی اساس و بی اساس مندرج در رای دادگاه جنایی فدرال آرژانتین در رابطه با پرونده “اختفای اسناد مربوط به پرونده آمیا”، این اقدام را نادرست دانست. اهداف سیاسی را هدف گرفته و آنها را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی تاکید کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، ورود دادگاه فوق به موضوع انفجار ساختمان آمیا و اعلام نظر نهایی درباره انگیزه ها و عوامل اصلی. انفجار یک اقدام ناشیانه و دور است.» با دقت قانونی و قضایی.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه پرونده مذکور همچنان در دادگاه دیگری در حال رسیدگی است، اما صدور حکم مذکور نشانه بارز تلاش برای ایجاد انحراف بیشتر در روند تحقیقات برای کشف حقیقت است.

کنعانی افزود: این امر نشان دهنده اجرای یک پروژه سیاسی جدید توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران به ویژه رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در 30 سال گذشته از هر ابتکار سازنده مرتبط با انفجار مقر آمیا در بوئنوس آیرس از جمله امضای یادداشت تفاهم برای برقراری وضعیت حمایت کرده است. . کمیسیون تعیین و تصریح کرد: متأسفانه اقدامات فوق توسط کسانی انجام شد که نخواستند حقیقت را کشف کنند و همیشه عدالت خواهی را فدای اهداف سیاسی و گروهی خود در آرژانتین کرده اند، عقیم مانده و انجام داده است. بنابراین.” نتیجه ای حاصل نشد.

کنعانی تصریح کرد: بر همگان واضح است که رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر به شدت از سوی افکار عمومی جهان به دلیل جنایات جنگی و کشتار فجیع غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه، نظرات مجامع بین المللی از جمله محکوم شده است. شورای امنیت و حقوق بشر سازمان ملل متحد، نتوانسته اند جنایات بین المللی خود – جنایات جنگی و نسل کشی – را تثبیت کنند و به روش های نابخردانه به ارتکاب آنها ادامه می دهند و به طرق مختلف سعی در منحرف کردن افکار عمومی جهان از جنایات خود دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی‌اساس به کشورمان، تلاش‌های دیپلماتیک دوجانبه را یادآور شد و از دولت و سیستم قضایی آرژانتین برای کشف حقیقت خواست و نسبت به هرگونه سیاست ضد ایرانی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا