اخبار ارز دیجیتال

معکوس طلا خالی بود/ ارزهای دیجیتال در انتظار محرک جدید هستند

در روز افتتاح بازارهای جهانی، قیمت طلا با اندکی کاهش به 1943 دلار رسید که یکی از پایین ترین قیمت های طلا در دو ماه اخیر است.

به گزارش پی ام آپ، روز دوشنبه قیمت هر اونس طلا به پایین ترین سطح 1940 دلار رسید. این قیمت کمترین ارزش طلا در 2 ماه گذشته است.

عامل اصلی کاهش تقاضا برای طلا در بازارها و پس از گذراندن سه هفته متوالی کاهش، طلا چهارمین هفته را با افت قیمت آغاز کرد که از یک سو توافق نمایندگان دموکرات مجلس بلانکا و نمایندگان جمهوری خواه کنگره در مورد سقف بدهی، این ایالات متحده آمریکا است که نگرانی و سطح ریسک را در بازارها کاهش داده و با آن تقاضا برای طلا نیز کاهش یافته است.

به همین ترتیب، داده های اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد که عملیات انقباضی فدرال رزرو که بیش از یک سال است ادامه دارد، نتوانسته است باعث ضعف در بازار کار ایالات متحده شود. این عامل به همراه سرسختی تورم آمریکا در پایین آمدن به محدوده هدف فدرال رزرو یعنی 2 درصد باعث شده تا بازارها افزایش دیگری را در نرخ بهره پیش بینی کنند.

این دو عامل در کنار هم از جذابیت طلا در بازارهای جهانی کاسته است.

پس از یک هفته بازدهی منفی، بیت کوین در روز دوشنبه نزدیک به 0.6 درصد افزایش یافت و به 27700 دلار رسید.

از سوی دیگر، اتریوم در روز دوشنبه تقریباً 2 درصد افزایش قیمت داشت و قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان را به حدود 1900 دلار رساند. برخلاف بیت کوین، اتریوم هفته گذشته بازدهی مثبتی داشت و در اولین روز این هفته کار خود را با روند صعودی قابل توجهی آغاز کرد. البته قیمت کریپتوکارنسی ها مدت زیادی است که در محدوده قیمت فعلی گیر کرده است و هیچ نیروی صعودی یا نزولی قوی در بازار وجود ندارد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا