اخبار روز

مصرف آن در تابستان تمام کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند و تنظیم فوری فشار خون و قند خون را تضمین می کند.

یکی یکی از سبزیجاتی که در فصل تابستان به وفور مشاهده می شود، کدو سبز است که ارزش غذایی بالایی دارد، خاصیت ضد پیری دارد و درمان کننده بسیاری از بیماری هاست. از نظر گیاه شناسی کدو سبز متعلق به بخش میوه است اما از نظر پخت و پز و تغذیه در بخش سبزیجات است.

به گزارش گفتگوی روزانه، کدو تنبل میوه ای بسیار مغذی و پرمصرف است. کدو تنبل سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. این غذای جذاب به دلیل دانه هایش در دسته میوه ها قرار می گیرد، اما برخی افراد به دلیل ماهیت مواد مغذی کدو تنبل آن را در زمره سبزی ها قرار می دهند.

این میوه در واقع یکی از گیاهان بومی آمریکای شمالی است که برای جشن هالووین تزئین شده و در دسرهایی مانند پای کدو تنبل در روز شکرگزاری استفاده می شود. البته انتخاب دسرها و نوشیدنی هایی که می توان با کدو حلوایی تهیه کرد بسیار زیاد و متنوع است.

از انواع دسرها می توان به پیراشکی کدو تنبل، پای کدو تنبل و نان کدو تنبل اشاره کرد. از جمله نوشیدنی ها می توان به شیر کدو تنبل و کاپشن هات کدو تنبل اشاره کرد.

همانطور که می بینید غذاهای خوشمزه زیادی وجود دارد که می توانید با کدو حلوایی تهیه کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. در ادامه این مقاله به برخی از مهم ترین خواص کدو تنبل اشاره می کنیم.

خواص کدو تنبل برای سلامتی چیست؟

مهم ترین دلیلی که ما کدو تنبل را به عنوان یک میوه خاص می شناسیم، نسبت بالای ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر همراه با محتوای قند کم است. اگرچه درباره خواص کدو تنبل تحقیقات گسترده ای انجام نشده است، اما برخی از اثرات مثبت آن برای سلامتی ثابت شده است. برخی از مهمترین فواید سلامتی کدو تنبل شامل موارد زیر است.

کمک به حفظ ایمنی

کدو تنبل حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A می تواند به بدن شما کمک کند تا با عفونت ها مبارزه کند و در هنگام بیماری با آنها مبارزه کند. علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان داده است که ویتامین A در تقویت روده ها و محافظت در برابر عفونت ها بسیار موثر است. ویتامین C موجود در کدو تنبل با تقویت سلول های ایمنی برای شناسایی عامل بیماری زا، نقش کلیدی در حفظ ایمنی بدن دارد.

سلامت چشم

کدو تنبل از دو طریق می تواند به سلامت چشم شما کمک کند. روش اول استفاده از منابع غنی بتاکاروتن است که به شبکیه کمک می کند نور را بهتر جذب کند.

ویتامین ها و مواد معدنی می توانند نقش مهمی در محافظت از چشم داشته باشند. مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن می توانند با مصرف مکمل ها و منابع غنی از روی، ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند. کدو تنبل به عنوان منبعی غنی از این مواد می تواند غذای مفیدی برای این دسته از افراد باشد.

حفظ سلامت پوست

آنتی اکسیدان های موجود در کدو تنبل که شامل بتاکاروتن، ویتامین C و ویتامین E است، در حفظ سلامت پوست بسیار موثر است. بتاکاروتن موجود در کدو تنبل می تواند از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید یا اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و به بهبود بافت پوست کمک کند.

ویتامین های C و E نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. به همین دلیل این دو ویتامین در اکثر محصولات پوستی گنجانده شده است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که مصرف خوراکی این ویتامین ها راه بهتری برای جذب خواص آنهاست.

بهبود سلامت قلب

به طور کلی مصرف میوه ها و سبزیجات تاثیر مثبتی بر سلامت قلب دارد. اما کدو تنبل حاوی مواد مغذی است که به طور خاص می تواند به بهبود سلامت این اندام حیاتی کمک کند. به عنوان مثال، پتاسیم موجود در کدو تنبل برای کاهش فشار خون مفید است.

علاوه بر این، فیبر موجود در آن به کلسترول موجود در غذا متصل می شود و از جذب آن توسط بدن جلوگیری می کند و در نتیجه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

بهبود متابولیسم بدن

مصرف غذاهای غنی از بتاکاروتن مانند: ب) کدو تنبل، با کنترل سطح قند خون و توزیع چربی در بدن، از سلامت متابولیک بدن حمایت می کند. کدو تنبل همچنین دارای فیبر بالایی است که می تواند از افزایش قند خون پس از مصرف کربوهیدرات جلوگیری کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا