اخبار روزاخبار قیمت ها

سقوط قیمت دلار، ارز و طلادر بازار امروز!

در بازار داخلی ایران قیمت طلای 18 عیار امروز با 65 هزار و 800 تومان کاهش در محدوده 2 میلیون و 523 هزار و 600 تومان فروخته شد.

در بازار امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه ماه اکثر قیمت ها کاهش یافت. نرخ دلار در تهران امروز یک کاناله کاهش یافت و نسبت به دوشنبه شب این هفته حدود 1000 تومان ارزان شد.

در هرات، اسکناس آمریکا از خط مقاومت 51 هزار و 700 تومان به خط حمایت 51 هزار و 150 تومان سقوط کرد.

سپر حمایت از قیمت دلار در تهران و هرات

نکته مهم در بازار امروز نرخ دلار در تهران و هرات بود. نرخ حواله درهم نیز نسبت به دو روز گذشته نزدیک به 150 تومان کاهش را به ثبت رساند.

حداقل قیمت دلار کجاست؟

تکنسین های بازار معتقدند تا زمانی که قیمت دلار به زیر سطح مقاومتی 52 هزار تومان نرسد، نمی توان گفت 51 هزار و 200 تومان کف است و دلار می تواند برای ایجاد کف جدید تلاش کند. به گفته آنها تا تثبیت قیمت دلار در بالای خط مقاومتی 52 هزار و 200 تومان، روند نزولی ادامه خواهد داشت.

در شرایط کنونی حمایت 51200 و 50500 تومانی برای تهران و هرات مهم است. به گفته تحلیلگران، در صورت از دست رفتن این خط حمایتی، احتمال بازگشت به انتهای کانال 50 هزار تومانی وجود دارد.

از طرفی دلار برای اینکه در مسیر صعودی قرار بگیرد باید از مرز 52 هزار و 200 تومان عبور کند.

سیگنال های معامله به بازار دلار

فضای بازار تقریباً پر از اخبار مربوط به برجام شده است. پولیتیکو با استناد به منابع کنگره در مورد برجام مدعی شد که پیشرفت هایی حاصل شده است و از دیدار بایدن با سناتورهای کنگره گزارش داده است.

همچنین گفته شد که روز سه شنبه نیز جلسه توجیهی محرمانه تیم دیپلماتیک بایدن برای سناتورها درباره ایران بود. اما بر اساس اخبار تکمیلی که در بازار می چرخد، اعضای کنگره آمریکا به شدت با ادامه مذاکرات با ایران مخالفت کردند. و روز گذشته مانع از ارسال پیام بایدن به ایران شدند.

از سوی دیگر، ادعای پولیتیکو این بود که رافائل گروسی در آخرین اظهارات خود گفته است در صورت عدم همکاری ایران و آژانس، شانسی برای احیای برجام وجود ندارد.

از سوی دیگر، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با توجه به سلسله پیام هایی که از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی به ما رسیده است، احتمالا مذاکرات برای فعال سازی مجدد برجام به زودی از سر گرفته خواهد شد.

قیمت دلار و یورو در بازار رسمی

در بازار رسمی، قیمت دلار در مرکز مبادلات طلا و ارز تغییری نکرده است. امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 1402 قیمت دلار در ارز و مرکز مبادلات طلای ایران نسبت به روز گذشته بدون تغییر در سطح 42 هزار و 352 تومان باقی مانده است.

همچنین قیمت یورو نیز در این مرکز 46 هزار و 4 تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته رشد محدودی را نشان می دهد و کانال برتری است.

قیمت درهم امارات در سطح ۱۱۵۳۲ تومان اعلام شده است.

نرخ حواله به دلار، حواله به یورو و حواله درهم در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 502 تومان، 41 هزار و 822 تومان و 10 هزار و 484 تومان اعلام شده است.

بازار جهانی طلا دیشب سیر نزولی داشت. قیمت هر اونس طلا در اواسط ماه مه به بالاترین حد خود یعنی 2800 دلار رسید، اما به تدریج تا ابتدای کانال 2000 دلاری کاهش یافت.

کاهش همزمان قیمت طلا و ارز

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که قیمت طلا در روز سه‌شنبه پس از انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و اظهارنظرهای تندروانه فدرال رزرو که کاهش نرخ بهره را به تاخیر انداخت، به زیر 2000 دلار رسید. در حالی که معامله گران به احتمال مذاکرات سقف بدهی آمریکا چشم دوخته بودند، طلای جهانی شب گذشته در محدوده 1988 دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران قیمت طلای 18 عیار امروز با 65 هزار و 800 تومان کاهش در محدوده 2 میلیون و 523 هزار و 600 تومان فروخته شد.

امروز بازار سکه از دو طرف هدف هجمه نزولی ها قرار گرفت. در پی کاهش قیمت طلا و دلار، قیمت ارزها نیز امروز کاهش یافت.

سکه امامی نیز که در روزهای دوشنبه و سه شنبه در محدوده حمایتی 31 میلیون و 300 هزار تومان قرار داشت. در بازار امروز سقف مذکور مغفول ماند و سکه یک کانال پایین رفت.

اتحادیه طلا و ارز، قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار فعلی 30 میلیون و 750 هزار تومان فروخته شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا