اخبار روز سینما

خطر تخریب آثار تاریخی به دلیل عدم رسیدگی و شناخت درست!

پی ام آپ: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در حال حاضر بناهای تاریخی ما به دلیل عدم توجه و شناخت مناسب در حال تخریب هستند.

سید عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه هتل  بوتیک سرخه ای تبریز، گفت: بوتیک هتل سرخه نمونه موفقی از مشارکت مردم در مرمت، حفظ و مدیریت بناهای تاریخی با کاربری‌های جدید است که از مهم‌ترین سیاست‌های این وزارت محسوب می‌شود و به شکل عالی انجام  شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب و هدفمندی که می توان در این بوتیک هتل انجام داد، ارائه توضیحات لازم در مورد آداب و رسوم، سنت ها، مراحل مرمت، تاریخچه نقاشی ها و… مهم این است که داستان صاحب اصلی این خانه “فراش باشی داماد مظفرالدین شاه” در هر اتاقی است. همه این مطالب می‌شود سوغات این مکان برای اقامت کنندگان برای انتشار میراث‌فرهنگی، خود این کار بهترین ابزار برای معرفی گسترده ظرفیت‌هاست.

وی همچنین تاکید کرد: فرهنگ ناملموس در آذربایجان بسیار غنی است، اینکه صاحب این خانه در آن زمان سرویس بهداشتی خود را در اختیار مردم قرار داده است، دلیل بر سنت حسنه ای است که در بین مردم ما وجود دارد.

ضرغامی ادامه داد: این خانه تاریخی با سیاست هایی که در وزارتخانه جاری است به بخش خصوصی واگذار شد و به عنوان یک مرکز مسکونی با استانداردهای بالا به بهره برداری رسیده است. الگوسازی خانه های مجاور در این محله تاریخی نیز یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی است که در حال رخ دادن است.

وی تاکید کرد: کسانی که احساس می‌کنند دارایی‌های تاریخی هزینه می‌شود باید توجه داشته باشند که در حال حاضر بناهای تاریخی ما به دلیل عدم توجه و اعتبار در حال تخریب است که این امر مطابق با سیاست وزارتخانه در حوزه صلاحیت‌های خود است. با انتقال به بخش خصوصی می توان از روند زوال و از بین رفتن میراث تاریخی جلوگیری کرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا