اخبار روز سینما

خالق «دوران عاشقی» از دنیا رفت/ تسلیت به جامعه هنری گلستان

به گزارش پی ام آپ، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان امروز گفتگویی با ایسنا داشت که در آن، درگذشت خبر سرشناس عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان، “محمدرضا صمیمی” تأیید شد. این هنرمند پیشکسوت، پس از مبارزه با بیماری، لحظاتی پیش از دنیا رفت.”محمود غریب‌آبادی” افزود که زنده‌یاد صمیمی متولد سال ۱۳۲۵ بود و از دهه چهل با عرصه نمایش پا به عرصه هنری گذاشت. وی در بسیاری از نمایش‌های استانی و کشوری حضور داشت.

این هنرمند به بنیان گذاری گروه تئاتر «رامین» ادامه داد و آثار بی‌شماری از نمایش‌های تلویزیونی، سینمایی و نمایشی خلق کرد که تا به حال همچنان در خاطره مردم است.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، نقش آفرینی خود در دو آثار برجسته سینمایی و تلویزیونی را بیان کرده است. طبق گزارش، وی در فیلم “طبیعت بی‌جان” ساخته سهراب شهیدثالث در سال ۱۳۵۴ و سریال تلویزیونی “ستایش” به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۸۹ به عنوان سوزن‌بان فعالیت داشته است.

همچنین، او به تأکید بر محتوای کتاب “دوران عاشقی” نوشته محمدرضا صمیمی، اشاره کرده که این کتاب در خصوص تاریخچه فعالیت های هنری این هنرمند در حوزه‌ی نمایشی است. این کتاب در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد گرگان رونمایی شده است و پس از عرضه در بازار، استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی را به دنبال داشته است.

«محمدرضا صمیمی» از پیشکسوتان هنر تئاتر در گرگان بود و سال ها با عناوین مختلف به عنوان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان نمایش های «باران ساز»، «خودکشی»، «در مه بخوان» و «علامت سؤال» فعالیت مثبتی در این زمینه داشته است. چندین دوره ریاست شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر گرگان و گاهی به عنوان نماینده انجمن هنرهای نمایشی. تئاتر گلستان خدمت کرد.

باید گفت “محمد رعیت” مدیر عامل فرهنگ و جهت گیری اسلامی حالت گلستان 11 دی 1401 در راستای سلسله دیدارها و ادای احترام جانبازان حوزه فرهنگ، هنر، رسانه ها و فعالان قرآنی به دیدار «محمدرضا صمیمی» پیشکسوت اردوی تئاتر می روند. عنوان مسئول انجمن هنرهای نمایشی نیز به تئاتر گلستان خدمت کرد

مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید روز پنجشنبه 11 خرداد 1402 ساعت 9 صبح از مقابل تالار فخرالدین اسدگرگانی شهرستان گرگان برگزار شده است.

گردآوری شده از فرتاک نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا