اخبار روز

سعدی زبان هویتی مردم مسلمان ایران است

در بخشی از پیام استاندار فارس به مناسبت سالگرد سعدی شیرازی تاکید شده است: سالگرد سعدی شیرازی، زمان تکریم مردم است. زیرا سعدی زبان هویتی مردم مسلمان ایران است.

محمد هادی ایمانیه امشب 10 اسفند فروردین برای یکی اردیبهشت ماه وی در روز بزرگداشت سعدی شیرازی پیامی به این شرح صادر کرد:

«الحمدلله خداوند متعال»

«بگو به سعدی چند کلمه از عشقش نگو
من می گویم و بعد از من به دوران می گویند.
سالگرد سعدی شیرازی زمان تکریم مردم است. از آنجایی که سعدی زبان هویتی انسان مسلمان ایرانی است، کرامت انسان را در رفاقت و عطوفت می داند و همگان را به عشق، آن عنصر وحدت بخش و کیمیای موفقیت فرا می خواند.

چه برسد به اینکه عشق خدای ابدی به آهنگ تبدیل شود: “من دنیا را دوست دارم زیرا دنیا از آن اوست، من تمام جهان را دوست دارم زیرا تمام جهان از آن اوست.”

چه زمانی که عشق این دنیا را بگشاید: «یاد دارم در جوانی با کوی و نظر با روی گذراندم…» و آنگاه که در دوستی حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) ابراز محبت کنند و خلاصه می کنند که «سعدی». وقتی عاشق شدی و جوان شدی عشق محمد و آل محمد» و معلمی که زبان فارسی را به مصدر آورده است که هر با ذوقی را وادار به یادگیری زبان فارسی، لذت بردن از شهد کلمات و فصاحت زبان

در آستانه نخستین روزهای اردیبهشت ماه ماه در فارس، با تکریم ایشان با نیکی‌ها، بهترین تبریک و آرزوی بهترین‌ها را برای تمامی فارسی زبانان جهان به‌ویژه هموطنان ارجمندم اعلام دارم.
باشد که هر کدام سهم خود را در حفظ گنجینه بی بدیل زبان و ادبیات فارسی به کار گیریم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا