دانستنی ها

سبزیجات را قبل از انجماد بلانچ کنید تا کیفیت آنها حفظ شود

یکی یکی از بهترین راه حل ها برای نگهداری مواد غذایی منجمد کردن آن است. اما وقتی نوبت به منجمد کردن محصولات تازه می‌رسد، به راه‌حل‌های جامع‌تری نسبت به قرار دادن مستقیم غذا در فریزر نیاز است.

به گزارش ایسنا، یکی انجماد یکی از بهترین راه ها برای نگهداری مواد غذایی است. با این حال، برای محصولات تازه، باید سبزیجات تازه را قبل از قرار دادن مستقیم در فریزر بجوشانید. این روش به سبزیجات کمک می کند تا رنگ و طعم خود را با کاهش فعالیت آنزیمی در غذا حفظ کنند. نکته بسیار مهم و کاربردی از این مطالعه این است که بسیاری از سبزیجات مانند اسفناج و قارچ و برخی میوه های سفت مانند سیب و گلابی برای بلانچینگ عالی هستند اما بسیاری از غذاها مانند گوشت نیازی به بلانچ شدن ندارند. قبل از انجماد

بلیچینگ چیست؟

بلانچینگ فرآیندی است که در آن غذا برای مدت کوتاهی در معرض آب جوش یا بخار قرار می گیرد و سپس به سرعت در آب یخ قرار می گیرد تا از پختن کامل آن جلوگیری شود. زمان جوشاندن سبزیجات بسیار مهم است. جوشاندن بیش از حد می تواند منجر به از دست دادن طعم، رنگ و مواد مغذی شود، در حالی که جوش کم می تواند فعالیت آنزیم را افزایش دهد.

چرا سفید کردن؟

جوشاندن علاوه بر کمک به حفظ طعم، رنگ و بافت محصولات تازه منجمد، به حفظ ویتامین های موجود در آن نیز کمک می کند و نقش موثری در پاکسازی سطح از آلودگی و برخی باکتری ها دارد. دو مرحله اصلی برای سفید کردن غذا وجود دارد. در مرحله اول باید سبزیجات را در آب جوش و سپس در آب یخ بریزید. یک نکته بسیار مهم این است که سبزیجات برگ سبز دو برابر آب نیاز دارند.

حتماً سبزیجات را قبل از جوشاندن کاملاً بشویید. اگر قصد دارید سبزیجات خود را منجمد کنید، برش داده شده، خرد شده یا ورقه شده، این کار را قبل از جوشاندن انجام دهید، سپس وقتی آب به جوش آمد، سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید و درب آن را محکم ببندید. پس از افزودن سبزیجات، آب باید در عرض یک دقیقه بجوشد. شمارش معکوس جوش به محض جوش آمدن آب شروع می شود. سبزی ها را در سبد سیمی قرار دهید تا سبزی ها را سریع و آسان پس از آماده شدن جدا کنید.

استفاده از یخ کلید سفید کردن سبزیجات است

سبزیجات باید سریع و کامل خنک شوند تا فرآیند پخت بلافاصله پس از جوشاندن متوقف شود. برای این کار، سبزیجات را در یک کاسه بزرگ پر از آب سرد با دمای 60 درجه فارنهایت یا کمتر قرار دهید. آب را مرتباً عوض کنید یا برای هر پوند سبزیجات از یک پوند یخ استفاده کنید تا آب سرد بماند. سرد کردن سبزیجات به همان اندازه زمان می برد که برای جوشاندن آنها زمان می برد. بعد از سرد شدن سبزی ها را در آبکش بریزید و روی دستمال تمیز یا دستمال کاغذی قرار دهید تا کاملا خشک شوند. هنگامی که سبزیجات منجمد می شوند، رطوبت بیش از حد می تواند کیفیت را کاهش دهد.

طبق گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، سبزیجات بلانچ شده خود را قبل از نگهداری در فریزر در کیسه های پلاستیکی فریزر یا ظروف بسته بندی شده محکم قرار دهید. قبل از آب بندی، مقداری فضای اضافی در ظرف بگذارید، زیرا ممکن است برخی از اقلام در حین انجماد منبسط شوند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا