اخبار روز

زلزله در بازار طلا و سکه; آیا حباب ارز ترکیده است؟


به گزارش مانیبان، با وجود افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، طلا و ارز در بازار ایران روند نزولی را طی کردند.

بررسی ها در بازار نشان می دهد قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار حدود 8 هزار تومان افت را تجربه کرد و به 3 میلیون و 726 هزار تومان رسید. هر مثقال طلا نیز با 67 هزار تومان کاهش، 16 میلیون و 112 هزار تومان قیمت گذاری شد.

کاهش قیمت در بازار طلا از روز یکشنبه آغاز شد. بنابراین هر گرم طلای 18 عیار از حدود 3 میلیون و 879 هزار تومان به 3 میلیون و 726 هزار تومان کاهش یافت. یعنی در دو روز گذشته هر گرم طلای 18 عیار افت 153 هزار تومانی را تجربه کرده است.

قیمت سکه امامی در بازار تهران با 802 هزار تومان کاهش به 43 میلیون و 681 هزار تومان رسید. اما افت قیمت ارز زمانی رخ داد که روز شنبه قیمت آن به 45 میلیون و 493 هزار تومان رسیده بود. ارز در دو روز گذشته کاهش یک میلیون و 812 هزار تومانی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت نیم سکه 700 هزار تومان، ربع سکه 900 هزار تومان و سکه گرمی 500 هزار تومان کاهش یافت. بر این اساس نیم سکه به قیمت 25 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه به قیمت 15 میلیون و 700 هزار تومان و یک گرم به قیمت 6 میلیون و 900 هزار تومان رسید. حباب ارز امامی نیز با 225 هزار تومان کاهش به 6 میلیون و 692 هزار تومان رسیده است.

در همین رابطه محمد کشتی آرای رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: روز یکشنبه پس از نشاط اولیه بازار و روند صعودی قیمت، طلا و ارز بازار آغاز شد. کاهش یابد.

وی با اشاره به افزایش 5 دلاری قیمت جهانی طلا در روز گذشته گفت: اما با تعدیل قیمت ارز نسبت به روز گذشته و کاهش حدود 6 هزار تومانی، طلا و سکه نیز در بازار کاهش یافته است. .

این فعال بازار طلا ادامه می دهد: صبح یکشنبه دلار 70 هزار تومان بود اما اکنون 64 و 65 هزار تومان در کانال معامله می شود.

در عین حال این فعال بازار طلا پیش بینی کرده است که حباب ارز در روزهای آینده فروکش کند؛ زیرا معاملات و معاملات بازار که در روز یکشنبه تقریبا متوقف شده بود، امروز از سر گرفته شده و بازار به ثبات رسیده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا