اخبار روز

در مورد عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای گیری خواهد شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه به قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل رای خواهد داد.

چیزی را گزارش کنید مهر به گزارش رویترز، منابع آگاه دیپلماتیک فاش کردند که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه به درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل رای دهد.

تصویب این قطعنامه توسط شورای امنیت مستلزم حداقل 9 رأی موافق و عدم وتو از سوی ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، روسیه یا چین است. دیپلمات های آشنا با این موضوع می گویند که انتظار می رود قطعنامه از حمایت حداکثر 13 عضو شورای امنیت برخوردار باشد.

هفته گذشته «ونسا فریزر» نماینده مالت در سازمان ملل که کشورش در ماه جاری ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد، از شکست طرح عضویت دائم فلسطین در این سازمان خبر داد.

در همین حال، به گفته فرایس، دو سوم اعضای کمیته بررسی پذیرش اعضای جدید در سازمان ملل متحد در نشست خود درباره عضویت دائمی فلسطین در آن سازمان به این موضوع رای مثبت دادند.

لازم به ذکر است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سپتامبر 2011 درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل را ارائه کرد، اما تا نوامبر 2012 بود که سازمان ملل متحد با پذیرش فلسطین به عنوان غیر عضو در این سازمان موافقت کرد. – ناظر عضو

ده روز پیش سازمان خودگردان در نامه ای به شورای امنیت بار دیگر خواستار عضویت دائم فلسطین در این سازمان شد. مشکل تحت بررسی از دوشنبه گذشته آغاز شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا