اخبار روز سینما

درباره شخصیت الناز شاکردوست در فیلم ابلق!

الناز شاکردوست در دهه 90 با ایفای چند نقش مهم و تاثیرگذار توانست جایگاه ویژه ای را برای خود رقم بزند. او پس از «خفگی»، «شبی که ماه کامل شد» و «تی تی» در فیلم «ابلق» با گریمی متفاوت ظاهر شد و این بار در نقش زنی از طبقه فرودست جامعه ظاهر شد. به بهانه اکران اینترنتی فیلم ابلق نگاهی داریم به دلایل موفقیت این بازیگر زن در نقش راحله.

به گزارش پی ام آپ، الناز شاکردوست چند سالی است که نشان داده با نقش آفرینی بر اساس فیلمنامه های دقیق و حساب شده می تواند در کنار کارگردانان موفق به نقشی مهم تبدیل شود.

شاکردوست در فیلم ابلق محصول 1398 با گریمی متفاوت در نقش راحله زنی ساده و با اخلاق بازی کرد که زندگی ساده ای در حومه تهران دارد و علیرغم لطف و تلاشش برای کمک به دیگران توانست. در برابر ظلم به خود کمک نکند، از خود دفاع کند و در نهایت قربانی ظلم و بی عدالتی در جامعه مردسالار شود.

او در «ابلق» کاملاً از خود واقعی خود فاصله گرفت و با گریم و لباسی متناسب با این طبقه اجتماعی خود را در نقش راحله قرار داد به گونه ای که اصلاً نمی توانستیم به اعتبار او شک کنیم. شاکردوست بر لهجه تسلط خاصی داشت و در تمام مدت سعی می کرد ظرافت های کلامی و رفتاری یک زن هم سن و سال خود را حفظ کند و به اعتقاداتش محکم بچسبد.

الناز شاکردوست در سال ۱۳۹۶ در فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در کنار هوتن شکیبا یکی از بهترین نقش های خود را بازی کرد و دو سال بعد در «ابلق» دوباره با شکیبا همراه شد و این موفقیت را تکرار کرد. او این بار در نقش همسر هوتن شکیبا در نقش همسر مردی قوزدار ظاهر شد که کوچکترین توجهی به خانواده اش نداشت و حتی حاضر به شنیدن حرف های او نبود. تقابل نقش راحله و علی یکی از دلایل موفقیت این فیلم بود.

شاکردوست برای ایفای این نقش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار در سال ۱۳۹۸ تولید و چند روزی به صورت آنلاین روی پلتفرم نماوا منتشر شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا