اخبار روز سینما

داریوش ارجمند: بچه ای که در مدرسه درس می خواند باید بداند که تشکیل خانواده چقدر مهم است وگرنه در بزرگسالی ترجیح می دهد به جای بچه دار شدن سگ و گربه داشته باشد، مثل خیلی از کشورهای خارجی/ خیلی ها به دلایل اقتصادی بچه دار می شوند. آنها دیگر نمی زنند. از شیرخشک و پوشک گرفته تا چیزهای دیگر.

پایگاه خبری تحلیلی ریمینو (rimino.ir):

فارس: این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: رشد جمعیت بستگی زیادی به اقتصاد دارد و باید این را در نظر بگیریم که خیلی از افراد هستند که به دلایل اقتصادی بچه دار نمی شوند یا بچه دار نمی شوند از شیرخشک و پوشک. در مورد سایر مواردی که به کودک ارائه می شود، دولت باید به آنها توجه کند.

داریوش ارجمند پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون درباره نقش مهم آموزش در تقویت فرهنگ جوانان کودکان و نوجوانانمان گفت: همه می دانیم که هر کشوری به عنوان یک تمدن اگر نداشته باشد. در کودکی، نوجوانی، جوانی و پیری، انسان خواهد بود. در واقع مرگ یک تمدن زمانی اتفاق می افتد که فکر کنیم نیازی به تولید مثل نداریم، در حالی که همیشه باید این مراحل را طی کنیم، حتی اگر با صحبت مشکلات حل نشد باید به مرحله عمل برسیم.

وی همچنین تاکید کرد: راهکارهایی برای تقویت این فرهنگ وجود دارد زیرا این یک موضوع آموزشی و فرهنگی است و باید با مدیریت قوی خانواده و آموزش وارد شویم.

ارجمند گفت: کودکی که در مدرسه درس می خواند باید بداند تربیت و ارزش های خانوادگی چقدر مهم است. در غیر این صورت وقتی این بچه دانشجو می شود ترجیح می دهد مثل خیلی از کشورهای خارجی در بزرگسالی به جای بچه دار شدن سگ و گربه داشته باشد. !

این بازیگر پیشکسوت تصریح کرد: آموزش یعنی خانواده و بعد مدرسه، در کنار آن هنرمند هم می تواند برای این نسل جدید کارهایی انجام دهد، مثلا جشنواره رشدی که در مدارس انجام می شود خودش می تواند رشد جمعیت باشد و بچه های ما و نوجوانان به آینده امیدوار هستند و خانواده را بهترین مکان برای خود می دانند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: همه اینها را گفته ایم اما باید تاکید کنم که رشد جمعیت بستگی زیادی به اقتصاد دارد و باید در نظر داشته باشیم که خیلی ها به دلایل اقتصادی بچه دار می شوند. اگر بچه بیشتری نداشته باشیم، از شیرخشک و پوشک گرفته تا چیزهای دیگری که برای کودک تامین می شود، دولت هم باید به این موضوع توجه کند.

ارجمند یادآور شد: البته دولت کارهایی مانند توزیع شیرخشک و دادن خانه و زمین به خانواده های چند فرزند را به عنوان مشوقی انجام می دهد که این نیز خوب است اما باید افزایش یابد و توجه مردم را به خود جلب کند.

وی با گلایه از اینکه فرهنگمان را از دست داده ایم و باید کتاب بخوانیم تا ببینیم کجا بودیم و کجا می خواهیم برویم، گفت: همه اینها از خانواده شروع می شود که به بچه چه یاد بدهیم و بعد بفرستیم مدرسه. امیدواریم هنرمند کار تولید کند و به کودکان و نوجوانان ما تغذیه فرهنگی و فکری بدهد تا در بزرگسالی فکرشان نسبت به افزایش جمعیت کافی و درست باشد.

دومین جایزه ملی جوانان جمعیت از سوی ستاد ملی جمعیت در حوزه های خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، شرکت ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اهدا می شود. اردیبهشت ماه امسال جشن گرفته می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا