اخبار روز

حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان 6 میلیون افزایش می یابند


به گزارش مانیبان، رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران گفت: تناسب حقوق مستمری بگیران از ابتدای سال 1403 اعمال شود.

علی دهقانکیا در پاسخ به این سوال که تناسب حقوق بازنشستگان چه زمانی اجرا می شود، گفت: رئیس جمهور گفت که تناسب حقوق بازنشستگان باید در سال 1403 انجام شود، بر این اساس تناسب حقوق بازنشستگان مستمری بگیران باید انجام شود. باید از اول ماه 1403 اجرا شود.و از ابتدا فروردین اگر ماهیانه پرداخت کنید ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما در هر صورت باید از ابتدا شروع کنید. فروردین در سال 1403 پرداخت می شود.

وی افزود: ابتدا به دنبال اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی هستیم و موضوع تناسب حقوق مستمری بگیران پس از مصوبه ماده 96 قانون تامین اجتماعی باقی خواهد ماند.

دهقانی کیا با تاکید بر اینکه ماده 96 تامین اجتماعی باید اعمال شود، تصریح کرد: این ماده قانون می گوید افزایش حقوق مستمری بگیران باید متناسب با افزایش هزینه های زندگی باشد، عدم رعایت این بند از قانون تامین اجتماعی یک امر است. نقض در حال حاضر جلساتی با سازمان تامین اجتماعی در این خصوص در حال انجام است و فعلا نمی توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.

همسان سازی حقوق بازنشستگان از ماه جاری اعمال می شود/افزایش 6 میلیونی در راه است

بر اساس اجرای ماده (96) قانون تامین اجتماعی مصوب 1354 با اصلاحات و الحاقات بعدی، سازمان تامین اجتماعی موظف است حقوق مستمری بگیرانی را که حداقل دستمزد دریافت نمی‌کنند طی سه سال اول سال 1394 یکسان کند. برنامه به طوری که در پایان سال سوم برنامه، رابطه مستمری بازنشستگان با حداقل دستمزد همان سال باید متناسب با 90 درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال باشد. برای برقراری حقوق بازنشستگی

بند ج ماده 31 حذف شد که در این بند آمده بود: «وزارت تعاون، کار و تأمین اجتماعی مکلف به رعایت بند 3 بند «الف» ماده یک قانون برخی مصوبات مربوط به اصلاحات است. ساختار بودجه کشور مصوب 01/04/1400 پنجره واحد خدمات حمایتی و پرونده الکترونیکی رفاه برای افراد یا خانوارها را به طور کامل راه اندازی کند و پشتیبانی غیر پولی از طریق این پنجره.

متقاضیان حمایت نیز باید برای دریافت حمایت از این طریق اقدام کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد این بخش را به کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس ارسال کند.

میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز 20 درصد تعیین شد البته علاوه بر 20 درصد، مستمری بگیران نیز 40 درصد از حقوق بازنشستگان را شامل می شوند. تناسب حقوق بازنشستگان بر اساس برنامه هفتم توسعه.

وی گفت: همچنین مقرر شد میزان افزایش حقوق بازنشستگان 20 درصد باشد البته بازنشستگان طبق برنامه هفتم 40 درصد از تناسب حقوق بازنشستگان را نیز شامل می شوند.

مستمری بگیران تامین اجتماعی؛ افزایش حقوق در سال 1403 طبق اعلام 20 درصد خواهد بود که این رقم در ابتدا 18 درصد بوده و پس از بررسی 2 درصد اضافه شده است.

به این ترتیب افزایش حقوق یک هزار و 403 نفر معادل 20 درصد است به این ترتیب حقوق کارکنان به 63 میلیون و 699 هزار و 408 ریال رسیده است که با مزایا و مکمل ها حداقل حقوق دریافتی 10 میلیون تومان است. از سوی دیگر افزایش حقوق 1403 برای کارگران 20 درصد و حداقل حقوق آنها 9 میلیون تومان خواهد بود. [۹،۰۰۰،۰۰۰]بودن.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا