سبک زندگی

تهدیدی به نام سندرم «مسئله بابا»!

سندرم مسئله بابا عبارتی است که اغلب به صورت تحقیرآمیز برای اشاره به زنانی که روابط پیچیده، گیج کننده یا ناکارآمد با مردان دارند و برای توصیف افرادی (بیشتر زنان) با تکانه ها و تکانه های ناخودآگاه استفاده می شود. زندگی آنها این تکانه ها می توانند منفی یا مثبت باشند و ممکن است ناشی از یک رابطه ناکافی پدری باشند.

به گفته برنا، علائم سندرم مسئله بابا معمولاً زمانی ظاهر می شود که دختر در طول یک رابطه احساس نیاز کند، اما نوع نیاز را تشخیص نمی دهد و شروع به بهانه تراشی یا رفتار ناسازگار می کند.

این سندرم بیشتر در دخترانی دیده می شود که نیازهای روانی آنها برای توجه پدر به هر دلیلی مانند طلاق، مرگ یا بی توجهی والدینشان برآورده نمی شود. آنها فرصت گذراندن زمان مناسب با پدرشان را نداشتند و نتوانستند از حضور عاطفی او بهره ببرند. آنها علاقه زیادی به مردان مسن نشان می دهند.

جعفر اردبیلی روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه جوانان خبرگزاری برنا، درباره بروز سندرم «مشکل پدر» که معمولاً به «مشکل بابا» معروف است، گفت: رسوخ واژه های مختلف روانشناختی در جامعه و فرهنگ ایرانی این را می طلبد. کار علمی.

«مسئله پدر» یا به فارسی «مسئله شکسته با پدر» نیز یکی از مواردی است که نیاز به اثبات دارد، چرا که جامعه آماری برای این موضوع آمادگی ندارد و فقط یک مشکل است. در ذهن برخی افراد شایعه وجود دارد. این شایعه را می توان با پدیده «شوگردی» که به هر حال آمار بالایی ندارد اشتباه گرفت.

علاقه به سالمندی به سه دسته تقسیم می شود

این استاد دانشگاه هامبورگ علاقه دختران جوان به مردان مسن را به سه دسته تقسیم کرد و ادامه داد: این علاقه ممکن است به دلیل باتجربه بودن مرد سالمند باشد، نوع دیگری از این علاقه به نیازهای مالی و علاقه مرد سالمند به پول مربوط می شود. . در این مقوله، علاقه بر اساس کاستی هایی است که دختر با پدرش تجربه می کند و سعی می کند این کمبودها را در شوهر بزرگترش جبران کند.

وی با بیان اینکه این گرایش ممکن است ناشی از عوامل زیادی باشد، گفت: به عبارت دیگر ترجیح دختران جوان به مردان بزرگتر نشان دهنده نیاز دختر به مرد مجرب است. این احساس نیاز ممکن است از رابطه بد با پدر ناشی شود. علاوه بر این، اگر دختر رابطه خوبی با پدرش داشته باشد، به دنبال راه هایی برای تکرار این تجربه در سنین بالاتر می گردد. در موارد دیگر ممکن است پول یکی از عوامل اصلی باشد، در موارد دیگر عوامل ترکیبی وجود دارد.

این روانشناس با اشاره به عکس این وضعیت گفت: اگر پسرها جذب زنان بزرگتر از خودشان می شوند، دلایل تجربه و تجربه است. مهر نیازهای بیشتر مادری و حتی مالی صادقانه است.

فاصله سنی زیاد تفاوت بین نسل ها را نشان می دهد

اردبیلی با بیان اینکه ازدواج واقعی علی رغم میل و ذهنیت صورت می گیرد، ادامه داد: اگرچه نداشتن یا تمایل به موقعیت پدری از عوامل این اختلال است؛ اما هیچ یک از این عوامل، عوامل واقعی ازدواج واقعی نیستند. اگر چنین باشد، مطمئناً با یک ناهنجاری طولانی مدت و جامع یا یک ناهنجاری موقت مواجه خواهند شد.

این روانشناس با اشاره به تفاوت نسل ها گفت: به طور معمول این ازدواج ها مورد تایید روانشناسی نیست، زیرا اختلاف سنی زیاد نشان دهنده تفاوت فرهنگی، تفاوت نسل ها، تفاوت در تولد و تربیت فرزند سخت خواهد بود.

وی با مطرح کردن «اختلال Dedi İşu» به عنوان یک فرضیه روان‌شناختی، گفت: برای زیر سؤال بردن رفتاری که معمولاً در جامعه با یک اصطلاح خاص دیده می‌شود، ابتدا باید بار علمی واژه مربوطه را افزایش داد و از آستانه تحقیق انجام داد. . جامعه آماری حذف شد

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا