اخبار روز

تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست

نخست وزیران انگلیس و رژیم صهیونیستی درباره اوضاع خاورمیانه گفت وگو کردند.

پاسخ ویرانگر ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این رژیم در دمشق، نه تنها قدرت بازدارندگی تهران را به نمایش گذاشت، بلکه به کشورهای غربی به ویژه آمریکا نشان داد که وقتی منافع ملی در خطر باشد، ایران هیچکس را تحمل نخواهد کرد. اکنون واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا تنش ها را در منطقه آرام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس امروز (سه شنبه) در گفت وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، همتای صهیونیست خود، وضعیت منطقه و لزوم تنش زدایی را بررسی کرد.

بر این اساس، سوناک در آن تماس تلفنی به نتانیاهو گفت: “اکنون زمان آرامش است، حقیقت این است که تشدید تنش ها در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست.”

دفتر نخست وزیری انگلیس در گزارش خود از این تماس تلفنی اعلام کرد: سوناک در این تماس تلفنی تاکید کرد که تنش در خاورمیانه به نفع کسی نیست و تشدید تنش ها تنها ناامنی در منطقه را بیشتر خواهد کرد.

این بیانیه ادامه داد: نخست وزیر انگلیس همچنین خاطرنشان کرد که لندن مایل است شاهد یک گام بزرگ در تغییر میزان کمک های بشردوستانه ورودی به غزه باشد.

در عین حال، تل آویو قول داده است که به حمله ایران به سرزمین های اشغالی پاسخ دهد. به گفته مقامات غربی، این موضوع باید محدود و بدون تنش باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا