اخبار ورزشی

باشگاه پرسپولیس در آستانه دربی 101 بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرد!

باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه ای از بازی رسانه ای با افکار عمومی و فشار بر داور دربی خبر داد.

به گزارش پی ام آپ؛ باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای نوشت: برخی حرکات مشکوک و نگران کننده علاوه بر اقدامات گذشته رقبا، نگرانی ها را در باشگاه پرسپولیس تشدید کرده است، سیاست هفته ها و ماه های اخیر باشگاه پرسپولیس برای همه روشن و شفاف است. در این مدت علیرغم اقدامات تحریک آمیز و تنش آفرین زیاد رقبا، باشگاه پرسپولیس تلاش کرده است تا از این مشکلات دور بماند و نه تنها آرامش و تمرکز خود را حفظ کند، بلکه به آرامش در فوتبال کمک کند و همچنین کمکی به مردم کند. برگزارکنندگان مسابقات اگرچه حرف های زیادی داشتیم و داریم.

در هفته های اخیر به خصوص در روزهای اخیر شاهد فشارهای سازماندهی شده علیه فدراسیون، سازمان لیگ و داوران بودیم که مشخصا هدف آن فینال جام حذفی است. به عنوان مثال استفاده از داور خارجی با وجود اینکه مشخص بود چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، مورد تاکید قرار گرفت.

چنین درخواستی و القای عدم کفایت داوران محترم فوتبال ایران برای قضاوت در این مسابقه به افکار عمومی، چه دلیلی جز پرس و گرفتن امتیاز می تواند داشته باشد؟ از طرفی کدام داور خارجی رفتارهای عجیب برخی عوامل تیم در کنار نیمکت را که در طول فصل شاهد آن بوده ایم و بلافاصله پس از شروع کارت قرمز نشان نمی دهد، تحمل می کند؟ پرسپولیس در مقابل این اتفاقات سکوت اختیار کرد و در عین حال با اشتباهات سهوی داوران به ضرر خود برخورد کرد اما در آن هیچ قصدی ندیدیم که آنها در آستانه این بازی اخیر بودند. به گفته کارشناسان، دو پنالتی که در دیدار با هواداران به پرسپولیس زده شد اشتباه بود. البته به درستی انتظار داشتیم که فدراسیون و سازمان لیگ با این جریانات و تنش ها که به نوعی اتهامی به آنها بود برخورد مناسب و درستی داشته باشند اما این اتفاق نیفتاد.

از سوی دیگر در روزهای اخیر با فیلم ها و اظهارات کارگردانی شده ای مواجه بوده ایم که اساساً صحت ندارد و همین امر اعتراض مردم بی طرف و رسانه ها را نیز برانگیخته است.

متاسفانه در حالی که باشگاه پرسپولیس لب به احترام فوتبال و داوران و کمک به آرامش آنها باز نکرده است، طرف مقابل یک روز هم بدون این اقدام نمی گذرد و آمارهای اشتباهی هم به هواداران خود می دهد. یا در نمونه ای دیگر فیلمی برای فشار آوردن به داوران در آستانه این دربی تهیه کرده اند و در نهایت مشخص شده که برخی از تصاویر ربطی به این فصل ندارد و یا به صورت انتخابی نظرات داوران را سانسور کرده اند. برای القای نظرات خود! همه این اتفاقات در حالی رخ داد که فدراسیون فوتبال پیش از این اعلام کرده بود با این رویه ها به شدت برخورد خواهد کرد اما در عمل این اتفاق رخ نداد.

باز هم تاکید می کنیم که باشگاه پرسپولیس نه فقط در این فصل، همیشه به داوران احترام گذاشته و علیرغم متحمل شدن بیشترین باخت به دلیل اشتباهات داوری در این فصل، هرگز قبل از بازی فشار بی موردی به داوران وارد نکردند و سعی کردند با تقلبی امتیاز بگیرند. فیلم ها و عکس هایی که او از آنها نگرفته است. امیدواریم اتفاقات چند روز اخیر از سوی مسئولان انتظامی فدراسیون به دقت پیگیری شود و فردا شاهد بازی جوانمردانه از هر نظر باشیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا